Popis:
Trh je oblasť ekonomiky, kde dochádza k výmennej činnosti medzi jednotlivými subjektmi. Prostredníctvom výmeny tovarov a služieb ich chápeme dvojako:
a, priestorovo – ako miesto kde sa stretáva predávajúci a kupujúci a to napríklad obchodný dom, trhovisko, burza,
b, funkčne – ako súhrn vzťahov medzi kupujúcim a predávajúcim a to napríklad trh práce, trh nehnuteľnosti, peňažný trh.
Trh je sprostredkovateľom medzi výrobou a spotrebou.
Trh vznikal v priebehu dlhého vývoja a má svoj vnútorný poriadok.
Existuje vtedy, ak sú splnené tieto tri podmienky:
1. deľba práce
2. tovarová výroba
3. existencia samostatných hospodárskych subjektov
Kľúčové slová:
Trhy
ekonomicka efektivnosť
Zdroje:
- Kovačka Milan – Makro ekonomika, Slovenské Pedagogické Nakladateľstvo 1992,Isachsen A. J., Hamilton C. B., Gylfason T. – Princípy trhovej ekonomiky, Open Windows 1994,Samuelson P. A., Nordhaus W. D. – Ekonómia 1, Bradlo Bratislava 1992,Ekonómia 2, Bradlo Bratislava 1992.