Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Analýza vybraných učebných textov z prírodopisu pre 6. a 7. ročník základných škôl

«»
Prípona
.doc
Typ
rigorózna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9714
Posledná úprava
10.09.2018
Zobrazené
3 953 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Predmetom skúmania a analýz tejto rigoróznej práce sú štyri učebnice a ich textové vzorky. Ide o učebnice určené pre vyučovanie prírodopisu v 6. a 7. ročníku ZŠ , resp. biológie v 2. a 3. ročníku na gymnáziách s osemročným štúdiom. Tieto gymnaziálne učebnice je možné využiť aj ako alternatívne učebné texty pre analogické ročníky základných škôl, pričom sa tematické plány riadia alternatívnymi učebnými osnovami.

Kľúčové slová:

učebnica

obsah

rozsah učebnice

obtiažnosť textu

didaktická vybavenosť učebnice



Obsah:
  • 1. CIELE
    1.1 Analyzované učebnice
    1.2 Ciele rigoróznej práce
    2. LITERÁRNY PREHĽAD
    3. CHARAKTERISTIKA UČEBNICE
    3.1 Definícia učebnice
    3.2 Historický pohľad na učebnice
    3.3 Funkcie učebnice
    3.4 Štruktúra učebnice
    3.4.1. Textové štrukturálne prvky s charakterom informácií
    3.4.2 Štrukturálne prvky s charakterom príkazov
    3.4.3 Štrukturálne prvky poskytujúce prehľad
    3.4.4 Zobrazenia
    3.4.5 Orientačné prostriedky
    3.5 Štrukturálne zložky a štruktúra učebnice
    3.5.1 Textové zložky učebnice
    3.5.2. Mimotextové zložky učebnice
    3.6. Pojem učivo
    3.7 Učebné osnovy
    3.7.1 Alternatívne učebné osnovy pre prírodopis
    3.7.2 Štruktúra učiva podľa alternatívnych učebných osnov v 6. a 7. ročníku ZŠ
    3.7.3 Práca s učebnými osnovami
    4. HODNOTENIE UČEBNÍC
    4.1 Význam a funkcie hodnotenia učebníc
    4.2 Metódy hodnotenia učebníc
    4.3 Obtiažnosť didaktických textov
    4.4 Príklady lingvisticko-kvantitatívnych metód
    4.4.1 Björnssonova metóda
    4.4.2 Mikkova metóda
    4.4.3 Baumannova metóda
    4.4.4 Metóda Nestlerová-Průcha
    4.4.5 Metóda Nestlerová-Průcha-Pluskal
    5. METODIKA
    5.1 Meranie rozsahu učebnice
    5.2 Meranie obtiažnosti učebnice
    5.3 Meranie didaktickej vybavenosti učebnice
    6. VÝSLEDKY
    6.1 Výsledky merania didaktickej vybavenosti učebnice prírodopisu pre 6. ročník základnej školy
    6.2 Výsledky merania didaktickej vybavenosti učebnice prírodopisu pre 7. ročník základnej školy
    6.3 Výsledky merania didaktickej vybavenosti učebnice biológie pre 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom, resp. alternatívnej učebnice pre 6. ročník základnej školy
    6.4 Výsledky merania didaktickej vybavenosti učebnice biológie pre 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom, resp. alternatívnej učebnice pre 7. ročník základnej školy
    7. INTERPRETÁCIA A VYHODNOTENIE VÝSLEDKOV
    7.1 Porovnanie rozsahu učebníc
    7.2 Porovnanie obtiažnosti textu
    7.3 Porovnanie didaktickej vybavenosti učebníc
    7.3.1 Didaktická vybavenosť učebnice Prírodopis 6
    7.3.2 Didaktická vybavenosť učebnice Prírodopis 7
    7.3.3 Didaktická vybavenosť učebnice Biológia 2
    7.3.4 Didaktická vybavenosť učebnice Biológia 3
    7.3.5 Zhodnotenie celkovej didaktickej vybavenosti analyzovaných učebníc
    8. ANALÝZA FORMOU DOTAZNÍKA
    8.1. Metodika zostavenia dotazníka
    8.2 Analýza odpovedí
    9. DISKUSIA
    10. VYUŽITIE V PEDAGOGICKEJ PRAXI
    11. SÚHRN

Zdroje:
  • Prucha,J.:Hodnoceni obtiznosti ucebnic: struktury a parametry uciva, SNTL Praha Vyskumny ustav odborneho skolstvi, 1984
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko