Popis:
Súčasné podniky pochopili situáciu na trhu, keď nie je možné podniknúť niečo bez toho, aby to nebolo vopred premyslené. Musia teda myslieť strategicky, to znamená vedieť o svojich silných a slabých stránkach, príležitostiach, rizikách, o situácii v odvetví, o požiadavkách zákazníkov, a hlavne vedieť identifikovať svoju konkurenčnú výhodu. V dnešnej informačnej spoločnosti sa stáva významnou konkurenčnou výhodou efektívne využívanie ľudského potenciálu – ľudí, s ich schopnosťami, vedomosťami, zručnosťami, sledujúcich najnovšie trendy v oblasti informačných technológií i v odbore.
V poslednom období sa v riadení ľudského potenciálu objavili niektoré nové myšlienky a koncepcie, ktoré poukazujú nielen na zmeny prostredia, v ktorom dnešné organizácie fungujú, ale predovšetkým zmenený pohľad na zamestnancov. Až doteraz boli zamestnanci považovaní za nákladovú položku, najnovšie sa ale na nich dívame ako na aktívum podniku, najväčšie imanie, ktoré podnik má. Zmenili sa aj charakteristiky a postoje samotných zamestnancov. Sú vzdelanejší, informovanejší a kultúrne rozmanitejší. Stále viac cítia potrebu samostatne rozhodovať o svojom pracovnom živote a o svojej práci, alebo aspoň byť v tomto rozhodovaní rovnocenným partnerom. Chcú byť vnímaní ako individuality a nie ako anonymná súčasť nejakého mechanizmu. Na toto reagujú aj prístupy v ich riadení. Jedným z týchto prístupov je riadenie pracovného výkonu.
Kľúčové slová:
Analýza dotazníka
dotaznik
dotazniky