- Fakulta - Inštitút misijnej a charitatívnej práce a tropického zdravotníctva sv. Jána Pavla II, Bratislava 95
- Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce sv. Ladislava, Nové Zámky 605
- Inštitút bl. Ladislava Strattmanna Batthyányho, Dunajská Streda 0
- Inštitút bl. Metoda Dominika Trčku, Michalovce 16
- Inštitút bl. Sáry Salkaházyiovej, Rožňava 1
- Inštitút bl. Z. J. Mallu, Košice 0
- Inštitút sociálnej práce a ošetrovateľstva MUDr. Pavla Blahu, Skalica 0
- Inštitút sociálnych vied a zdravotníctva bl. P. P. Gojdiča a bl. V. Hopku, Prešov 79
- Inštitút sv. Cyrila a Metoda, Partizánske 0
- Ústav bl. Anny Kolesárovej, Rimavská Sobota 0
- Ústav bl. Tomislava Kolakoviča, Trstená 0
- Ústav Božieho milosrdenstva, Žilina 40
- Ústav sociálnej práce sv. Pátra Pia, Piešťany 0
- Ústav sv. Sáry de Marseille, Banská Bystrica 0
Autizmus - komunikácia ľudí s autizmom
«»
Popis:
Hoci bol detský autizmus popísaný Kannerom už v roku 1943, mimoriadna pozornosť je mu venovaná až v posledných dvadsiatich rokoch. Na pultoch kníhkupectiev sa objavilo množstvo publikácií pre čitateľov z odborných ale aj laických kruhov. Snažíme sa na jednej strane nahliadnuť do autistického sveta, na druhej strane priviesť ľudí s autizmom do sveta ostatných ľudí. Na jedno aj na druhé musíme pochopiť niektoré základné charakteristiky, ktoré stavajú hranicu medzi týmito dvomi svetmi. Jednou z nich je aj odlišný spôsob komunikácie. Tejto problematike budem venovať aj nasledujúce riadky.
Kľúčové slová:
autizmus
echolalická reč
pragmatika
city
emócie
humor
detský autizmus
Obsah:
- Obsah
Úvod…………………………………………………………………….….…..…3
1 Problémy s porozumením......................................................…..…..…4
1. 1 Porozumenie abstraktným výrazom……………………………...4
2 Problémy s hovoreným slovom ………………………...……….…...…5
2. 1 Intonácia a prednes ……………………………………………….5
2. 2 Echolalická reč …………………………………….…………...….5
2. 3 Repetetívne používanie jazyka……………………………...……5
2. 4 Neologizmy………………………………………………….………6
2. 5 Pragmatika.................................................................................6
2. 6 City a emócie……………………………………...…..……………6
2. 7 Humor........................................................................................7
2. 8 Nedostatok reciprocity……………………….…………………….7
2. 9 Používanie osoby………………………….………………….……7
2. 10 Gestikulácia………………………………….……………………8
3 Diagnostikovanie detského autizmu...............................................9
3. 1 Moderné trendy diagnostikovania detského autizmu……...….11
3. 2 Diagnostikovanie…………………………………………………13
4 Záver.....................….............................................................................15
Zoznam použitej literatúry……………………………………………….…16
Zdroje:
- HOWLIN, Patricia. 2005. Autizmus u dospívajících a dospělých. 1.vyd. Praha: Portál, 2005.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.