Benchmarking - identifikácie pozície organizácie v trhovom prostredí
Popis:
Vznik intenzívnej konkurencie v globálnom podnikateľskom prostredí vyvolal veľký
záujem o skúmanie dôvodov a príčin, prečo niektoré podniky sú mimoriadne úspešné, iné len priemerné a niektoré dokonca zanikajú.
Nárast konkurencie a vývoj ekonomiky je jedným zo závažných faktorov, ktoré ovplyvňujú podnikateľské aktivity. Význam jednotlivých faktorov úspešnosti neustále rastie a podniky sú nútené prispôsobovať sa zmenám v konkurenčnom prostredí. Ak chcú byť konkurencieschopné musia hľadať konkurenčné výhody a tie používať ako svoje silné stránky. Jedným z nástrojov, ktorý do určitej miery odhalí nedostatky konkurencie a tým príležitosti pre iné podniky je benchmarking, nástroj, ktorý neposkytuje iba jednorazový návod na zlepšenie, ale znamená zmenu orientácie podniku a rozvoj pracovných zručností.
Východiskom pre benchmarking je teda získanie spoľahlivých informácií o konkurencii a videnie reálneho stavu vlastného podniku....
Kľúčové slová:
benchmarking
konkurencia
kvalita
stratégia
trhove prostredie
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.