Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 116
projektov

Emocionálne prežívanie nadaných detí

«»
Prípona
.doc
Typ
ročníková práca
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3129
Posledná úprava
04.03.2017
Zobrazené
6 599 x
Autor:
bocian
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ukážka:

Podľa vyhlásenia Parlamentu Rady Európy na našom kontinente je každé piate dieťa mimoriadne nadané.
Koľko sa na Slovensku rodí detí v pásme geniality, zatiaľ nevieme. Presná štatistika neexistuje. Možno dve percentá, možno štyri, ale aj viac. Kritickým momentom odhalenia a nasmerovania geniality je detský vek. Najdôležitejšie je tieto deti identifikovať a pripraviť dobré podmienky pre ich ďalší rozvoj.
Psychológovia nie sú jednotní v názore, či tieto deti vyčleniť a pomáhať im alebo ich nechať splynúť s ostatnými a zraziť ich na priemer. Stovky rodičov a ich deti tak ticho alebo naopak búrlivo trpia za svoju výnimočnosť. Tieto deti sú totiž také zvedavé, že je to s nimi na nevydržanie. Na veci majú svoj vlastný názor už od malička. Kritizujú, poučujú, komentujú. Celkovo nespĺňajú všeobecnú predstavu dobrého a poslušného dieťaťa. Sú perfekcionistické,
kritické aj sebakritické, uzavreté až neprístupné, ťažšie prispôsobivé.

Kľúčové slová:

nadanie

nadané dieťa

emocionálne charakteristiky

psychológ



Obsah:
  • ÚVOD 2
    1. NADANIE 4
    1.1 Biologické základy nadania 4
    1.2 Vymedzenie nadania 4
    2. NADANÉ DIEŤA 5
    2.1 Nadané dieťa v škole, nadaný žiak 5
    2.2 Znaky nadaných detí 8
    2.3 Mýty o nadaných 9
    3. OSOBNOSTNÝ, SOCIÁLNY A EMOCIONÁLNY VÝVIN NADANÝCH DETÍ 10
    3.1 Osobnostné vlastnosti nadaných detí 11
    3.2 Emocionálne charakteristiky nadaných detí 12
    3.3 Sociálna adaptácia nadaných detí 15
    4. CIEĽ A HYPOTÉZY 17
    5. METODOLÓGIA 18
    5.1 Výskumná vzorka 18
    5.2 Použité metódy 18
    5.2.1 SEHP 18
    5.2.2 Afektometer 19
    5.2.3 Frustračný test 19
    5.2.4 Ravenove progresívne matice 20
    5.3 Štatistické metódy 21
    6. ANALÝZA A INTERPRETÁCIA DOSIAHNUTÝCH VYSLEDKOV 22
    7. DISKUSIA 25
    8. ZÁVER 26
    9. ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY 27
    PRÍLOHY 28

Zdroje:
  • DOČKAL,V.: Psychológia nadania, SPN, Bratislava 1987
  • DOČKAL,V.: Talent nie je dar, Smena, Bratislava 1986
  • DŽUKA, J. - DALBERT, L.: Vývoj a overenie validity škál emocionálnej habituálnej subjektívnej pohody (SEHP), Československá psychologie, 2000, 46, č. 3, s. 234 - 250
  • LÁZNIBATOVÁ, J.: Faktory rodinného prostredia a vývin nadaných detí v rannom veku, Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 32, 1997, č.4, s. 323 - 334
  • LÁZNIBATOVÁ, J.: Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie, Iris, Bratislava 2003
  • LÁZNIBATOVÁ, J.- MAČIŠÁKOVÁ, V.: Osobnostné, sociálne a emocionálne charakteristiky intelektovo nadaných detí, Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 35, 2000, č. 4, s. 304 - 322
  • MÖNK, F. J. - YPENBURGOVÁ, I.: Naše dítě je velmi nadané, Grada, Praha 2002
  • MUSIL, M.: Talenty cez palubu?, Smena, Bratislava 1989
  • REPÁŇ, Ľ.: Ravenova skúška pre dospelých (T16), Psychodiagnostické a didaktické testy, Bratislava 1972 Stručný psychologický slovník, Pravda, Bratislava 1987
  • SVOBODA, M. - KREJČÍŘOVÁ, D.- VÁGNEROVÁ, M.: Psychodiagnostika detí a dospívajících, Portál, Praha 2001
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko