Popis:
Práca Etický kódex a jeho vplyv na marketingovú komunikáciu mi bola zadaná v rámci predmetu Marketing služieb. V práci sú obsiahnuté základy etiky, čo je morálka, ako právo vplýva na etiku, morálku a etický kódex, význam marketingovej komunikácie a ďalšie dôležité veci pre túto tému.
Hlavnou témou tejto práce je vzťah medzi etickým kódexom a marketingovou komunikáciou a právnymi dopadmi pre porušenie či už etického kódexu alebo marketingovej komunikácie. Poslaním práva (čo býva vyjadrené v etickom kódexe) je nielen chrániť záujmy odborníkov, regulovať konflikty a konkurenciu medzi nimi, zachovávať stavovskú solidaritu, čeliť nelegitímnym či neprimeraným nárokom klientov a pod. Jeho cieľom je aj vyjadriť a vynútiť zodpovednosť odborníkov za dobrý, spoločnosti prospešný výkon odbornej praxe.
Cieľom práce je priblížiť dôležitosť etického kódexu či už v podnikoch, školách alebo iných organizáciách v rámci marketingovej komunikácie. Je v nej zhrnutá podstatná časť etiky, správania sa, manažovania, významnosť etického kódexu i dôležitosť marketingovej komunikácie.
Kľúčové slová:
marketing
pošta
etický kódex
marketingová komunikácia
Obsah:
- Úvod 4
1 Základy etiky 5
1.1 Vznik morálky 5
1.2 Symboly európskej mravnosti 5
2 Morálka a právo 7
2.1 Čo ich charakterizuje, čo spája, čo rozdeľuje 7
2.2 Vzťah medzi právom a morálkou 8
2.3 Poslanie a hlavné princípy práva 9
3 Etický kódex 10
3.1 Charakteristika etického kódexu 10
3.2 Porovnanie etického kódexu s podmienkami na Slovensku 11
3.3 Etické kódexy, ich funkcia a význam 11
3.4 Tvorba etického kódexu 11
3.5 Zavádzanie etického kódexu 13
3.6 Etický kódex a média 13
4 Teória marketingovej komunikácie 15
4.1 Charakteristika marketingovej komunikácie 15
4.2 Úlohy marketingovej komunikácie 17
4.3 Práva a povinnosti účastníkov výmeny v marketingu 17
4.4 Spoločenské a etické problémy marketingu 17
4.5 Tvorba marketingovej komunikácie 18
Praktická časť 19
Záver 23
Zoznam bibliografických odkazov 24
Prílohy 25