Popis:
1. Úvod
Komunikácia, niečo tak jednoduché, no predsa veľmi zložité. Existuje medzi ľuďmi odjakživa, no len málo z nás si uvedomuje jej dôležitosť. V súčasnosti veľakrát nahrádzajú komunikáciu informačné technológie (e-mail, internet), no i napriek tomu je hovorené slovo podané bezprostredne, stále účinné a pôsobivé. Keď hovoríme o komunikácii, často máme sklon považovať za ňu len to, čo sa hovorí alebo píše...
3. Počúvanie – základný kameň komunikácie
Bez správneho počúvania, dobrá komunikácia neexistuje. Schopnosť vedieť dobre počúvať, je jedným zo základných kameňov komunikácie a má teda veľký dopad na efektivitu našej práce a samozrejme aj na kvalitu vzťahov. Nie je dôležité počúvať tak , že len niečo počujeme...
6. Komunikácia v tíme
Každá komunikácia, ktorá prebieha v práci, by mala byť tímová. Veľa firiem trpí tým, že sa ich oddelenia tvária ako samostatné jednotky. Celá firma , no i jednotliví zamestnanci môžu takým chovaním jedine utrpieť. Tímy sa skladajú z rôznych osobností a nie je jednoduché , všetkých naučiť k efektívnej spolupráci...
Kľúčové slová:
komunikácia
manažment
verbálna komunikácia
neverbálna komunikácia
kumunikácia v tíme
rétorika
Obsah:
- 1. Úvod
2. Verbálna a neverbálna komunikácia
3. Počúvanie – základný kameň komunikácie
4. Spôsoby správania
5. Používanie informačných technológií v komunikácii
6. Komunikácia v tíme
7. Riešenie pracovných sporov
8. Záver