Popis:
Stredoslovenská energetika, a.s. (SSE) je popredný tradičný dodávateľ elektrickej energie na strednom Slovensku. Vypracovanie marketingového plánu by malo slúžiť na zhodnotenie súčasného stavu spoločnosti ako aj poukázanie na nedostatky
Prvá časť marketingu je založená na charakteristike podniku, čiže bližšie oboznámenie sa s cenovou politikou, nástrojmi marketingovej komunikácie, produktovým portfóliom, organizačným členením, základnými ekonomickými parametrami ako i poslaním a víziou našej spoločnosti.
Druhá časť je založená na analýzach jednotlivých častí prostredia spoločnosti. Analyzovať budeme produkt, ktorý naša spoločnosť ponúka, trh na ktorom sa nachádzame, vykonáme analýzu potrieb a očakávaní zákazníka na základe dotazníkového prieskumu. Na základe Porterovej analýzy zistíme hrozbu nových konkurentov, vyjednávaciu silu zákazníkov, vyjednávaciu silu dodávateľov, zhodnotíme konkurenciu medzi etablovanými podnikmi v našom odvetví a tiež zistíme hrozbu substitučných produktov a služieb. V STEEP analýze budeme našu pozornosť sústrediť na sociálne, ekonomické, technické, environmentálne a politicko-právne vplyvy, ktoré ovplyvňujú chod našej spoločnosti. V SWOT analýze rozpracujeme silné, slabé stránky, príležitosti a hrozby, ako zhrnutie všetkých predchádzajúcich analýz.
Na základe tohto zhodnotenia na záver určíme marketingové ciele, ktorými sa pokúsime zlepšiť postavenie našej spoločnosti.
Kľúčové slová:
marketing
energetika
SSE
Obsah:
- Úvod 3
1. Charakteristika firmy 4
2. Analýza prostredia 25
2.1 Analýza produktu 25
2.2 Analýza trhu 30
2.3 Analýza potrieb a očakávaní zákazníka 36
2.4 Analýza konkurencie 44
2.5 Porterova analýza 55
2.6 STEEP analýza 62
2.7 SWOT analýza 71
3. Marketingové ciele 80
3.1 Cieľ č. 1: Zvýšiť predaj elektrickej energie 82
3.2 Cieľ č. 2: Zvýšiť počet obslužných miest pre zákazníkov 85
Záver 88
Prílohy 89
Zdroje: