Metódy výskumu marketingu
«»
Popis:
Účelom výskumu je poskytnúť zadávateľovi informácie o nákupnom správaní sa spotrebiteľa s cieľom zistiť objem predaja výrobkov. Na základe výsledkov marketingového výskumu by mal zadávateľ rozhodnúť o objeme sortimentu jednotlivých výrobkov a pri novom druhu výrobkov by mal zvážiť vhodné komunikačné nástroje.
. Zadávateľ potrebuje zistiť nákupné správanie spotrebiteľa a zvoliť vhodné marketingové komunikačné nástroje a tým zvýšiť odbyt po výrobku.
Marketingové oddelenie zadávatelia poverujú analýzou správania sa zákazníkov, aby zistili objem predaja výrobkov, zistili, aký postoj majú zákazníci k určitým druhom výrobkov a aké najvhodnejšie komunikačné nástroje by mali zvoliť, aby zvýšili objem predaja výrobkov.
Kľúčové slová:
marketing
marketingový výskum
zber údajov
reprezentatívny výskum
Zdroje:
- 1. Richterová Kornélia a kol.: Marketingový výskum. Bratislava: Ekonóm, 2006.
- 2. Benčo, J. 2001. Metodológia vedeckého výskumu. Bratislava: Iris, 1993. ISBN 80-89018-27-0.
- 3. Ferner, F. K. 1993. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava: SPN, 1993. ISBN 80-08-01978-6.
- 4. Kozel, R. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X
- 5. Nový, I. 1997. Sociologie pro ekonomy. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-433-9
- 6. Polonský, D. 1999. Sociologické metódy poznávania spoločenských javov. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB, 1999. ISBN 80-8055-222-3.
- 7. Szostkiewicz, S. 1965. Sociologický výskum – Techniky a procedúry. Bratislava: Vydavateľstvo politickej literatúry, 1965.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.