Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Nedokonalá konkurencia

«»
Prípona
.doc
Typ
ročníková práca
Stiahnuté
24 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22711
Posledná úprava
21.04.2009
Zobrazené
1 595 x
Autor:
vanesa2101
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Definovanie nedokonalej konkurencie
Ak sa zistí, že firma môže významne ovplyvniť trhovú cenu svojho outputu, označuje sa ako ,,nedokonalý konkurent´´. Nedokonalá konkurencia prevláda v odvetví vtedy, keď individuálni predávajúci určitým spôsobom kontrolujú cenu tovaru v tomto odvetví. Nedokonalá konkurencia neznamená, že firma absolútne kontroluje cenu svojho produktu. Nedokonalý konkurent má určitú voľnosť pri rozhodovaní o cene. Okrem toho stupeň voľnosti pri rozhodovaní o cene je v jednotlivých firmách rôzny.

Formy nedokonalej konkurencie
Trhová štruktúra odvetvia ukazuje organizačné charakteristiky odvetvia, z ktorých najdôležitejší je počet a veľkosť predávajúcich, rozsah koncentrácie a tajnej dohody medzi firmami a stupeň homogenity alebo heterogenity produktov.

Kľúčové slová:

Konkurencia

monopol

nedokonalosti trhu

Nákladové schémy

trhová moc



Zdroje:
  • Zoe Klusáková a kolektív: Světová ekonomika, Praha 1984, Nakladatelství Svoboda
  • Paul A. Samuelson, William D. Nordhaus, 13. vydanie, 1992, Bratislava, ISBN 80-7127-031-8, Medzinárodná spoločnosť Bradlo
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko