Nedokonalá konkurencia
«»
Popis:
Definovanie nedokonalej konkurencie
Ak sa zistí, že firma môže významne ovplyvniť trhovú cenu svojho outputu, označuje sa ako ,,nedokonalý konkurent´´. Nedokonalá konkurencia prevláda v odvetví vtedy, keď individuálni predávajúci určitým spôsobom kontrolujú cenu tovaru v tomto odvetví. Nedokonalá konkurencia neznamená, že firma absolútne kontroluje cenu svojho produktu. Nedokonalý konkurent má určitú voľnosť pri rozhodovaní o cene. Okrem toho stupeň voľnosti pri rozhodovaní o cene je v jednotlivých firmách rôzny.
Formy nedokonalej konkurencie
Trhová štruktúra odvetvia ukazuje organizačné charakteristiky odvetvia, z ktorých najdôležitejší je počet a veľkosť predávajúcich, rozsah koncentrácie a tajnej dohody medzi firmami a stupeň homogenity alebo heterogenity produktov.
Kľúčové slová:
Konkurencia
monopol
nedokonalosti trhu
Nákladové schémy
trhová moc
Zdroje:
- Zoe Klusáková a kolektív: Světová ekonomika, Praha 1984, Nakladatelství Svoboda
- Paul A. Samuelson, William D. Nordhaus, 13. vydanie, 1992, Bratislava, ISBN 80-7127-031-8, Medzinárodná spoločnosť Bradlo
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.