Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Podnikanie na Ukrajine

«»
Prípona
.doc
Typ
ročníková práca
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14365
Posledná úprava
15.08.2023
Zobrazené
922 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Široké možnosti pre všestrannú vzájomne výhodnú spoluprácu medzi Ukrajinou a Slovenskou republikou sú podmienené mnohými objektívnymi faktormi: existenciou spoločných hraníc, hlbokými historickými a kultúrnymi zväzkami našich národov, neprítomnosťou akýchkoľvek vzájomných územných nárokov; tradičnými ekonomickými vzťahmi, vzájomne sa doplňujúcim charakterom národných ekonomík; existenciou dosť početnej ukrajinskej národnostnej menšiny na Slovensku a slovenskej na Ukrajine. Obidve krajiny si zvolili cestu prestavby ekonomiky na trhových princípoch, budovania nového demokratického štátu. Obidve sa snažia integrovať do európskych štruktúr.
Prognózy analytikov a ďalšie hodnotenia tendencií rozvoja popredného odvetvia Slovenska - automobilového priemyslu ukazujú, že po rozširení Európskej únie a nadobudnutia členstva v EU zo strany Slovenska premiestnenie výroby automobilov na východ Europy sa stane este intenzívnejším, osobitne v odvetví výroby komponentov, nahradných dielov a kompletizujúcich častí.
V súvislosti s rastom potenciálu automobilového priemyslu v SR mimoriadne aktuálnym je zapojenie ukrajinských výrobcov do kooperácie so slovenskými podnikmi na výrobu súčiastok a kompletizujúcich častí do automobilov, zapojených ukrajinských podnikov a logistickéschémy automobilových koncernov Pegeout-Citroen, Kia Motors, Magna Steir a Getrag Ford Transmisions. Vďaka takejto spolupráci bude možné využitie ukrajinských kovov, ktorých sa tykajú kvoty a obmedzenia EK, pre export súčiastok a komponentov, obnovu značného priemyselného parku našej krajiny.
V súvislosti s výstavbou nových automobilových závodov na Slovensku potreba hlinika na slovenskom trhu bude rásť, a kapacity podniku na výrobu hlinika Slovalko su obmedzené. Vznikajú nové možnosti na zvýšenie exportu hlinika z Ukrajiny a výrobu jednotlivých hlinikových súčiastok do automobilov. Teraz sa z Ukrajiny exportuje najmä neopracovaný hlinik.
Mimoriadne perspektivny, podľa môjho názoru, bude prenesenie dôrazu z exportu ukrajinskej oceliarskej produkcie na export kovových polotovarov a hlavných súčiastok, plné využitie všetkých oceliarenských výrobkov podľa kvôt Európskej komisie.
...

Kľúčové slová:

Ukrajina

podnikanie

marketing

marketingová stratégia

podnikateľský subjekt

zahraničné investovanie

zastúpenie firmy

import

export

tranzit

dočasný dovoz

dovoz

vývoz

dočasný vývoz

swot



Obsah:
  • ÚVOD -2-
    1.0 PODNIKANIE NA UKRAJINE -3-
    1.1 MARKETINGOVÁ STRATÉGIA PRI VÝVOZE NA UKRAJINU -4-
    1.2 PODNIKATEĽSKÁ LEGISLATÍVA -6-
    1.3 ZAKLADANIE PODNIKOV ZAHRANIČNÝMI PODNIKATEĽSKÝMI SUBJEKTAMI -7-
    2.0 SPOLOČNÝ PODNIK, REGISTRÁCIA PODNIKATEĽSKÉHO SUBJEKTU -9-
    2.1 Podklady potrebné pre registráciu podniku: -10-
    2.2 Získanie pečiatky pre podnik: -11-
    2.3 Otvorenie bankového účtu: -11-
    3.0 REGISTRÁCIA ZASTUPITEĽSTVA FIRMY NA UKRAJINE -12-
    4.0 IMPORT -13-
    5.0 ЕXPORT -14-
    6.0 ТRANZIT -14-
    7.0 DOČASNÝ DOVOZ (VÝVOZ) -15-
    8.0 KRITICKÉ OBLASTI SWOT ANALÝZY -16-
    8.1 EKONOMICKÝ ROZVOJ -16-
    8.2 INFRAŠTRUKTÚRA -17-
    8.3 ĽUDSKÉ ZDROJE -21-
    8.3.1 A - Sociálna oblasť -21-
    8.3.2 B - Komunikácia -22-
    8.4 ŽIVOTNÉ PROSTREDIE A TECHNICKÁ INFRAŠTRUKTÚRA -23-
    ZÁVER -25-
    ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV -26-

Zdroje:
  • Doc. Ing. Agáta Ďurkovičová, CSc.Medzinárodný marketing a globalizácia trhov strednej a východnej Európy, Vydavateľstvo STU BA ISBN 80-227-1012-1
  • Hana Machková, Medzinárodní marketing, Vydala Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-1678-X
  • Roman Kozel akolektív, Moderní marketingový výzkum, Vydala Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0966-X
  • http://www.ukrembassy.sk
  • Mikuláš Šupín, Marketing a obchod v procese integrácie EÚ -medzinárodné kolokviu Technická univerzia vo Zvolene
  • Tvorba SWOT analýzy http://www.minedu.sk/EXANTE/v10_potrebyswot_metodika.pdf
  • Cliff Bowman, Strategický manažment, Grada Publishing 1995, ISBN 80-7169-230-1
  • KOTLER, P. Marketing management. 9. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5
  • http://sopkke.proxia.sk/mediafiles/
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko