Popis:
Široké možnosti pre všestrannú vzájomne výhodnú spoluprácu medzi Ukrajinou a Slovenskou republikou sú podmienené mnohými objektívnymi faktormi: existenciou spoločných hraníc, hlbokými historickými a kultúrnymi zväzkami našich národov, neprítomnosťou akýchkoľvek vzájomných územných nárokov; tradičnými ekonomickými vzťahmi, vzájomne sa doplňujúcim charakterom národných ekonomík; existenciou dosť početnej ukrajinskej národnostnej menšiny na Slovensku a slovenskej na Ukrajine. Obidve krajiny si zvolili cestu prestavby ekonomiky na trhových princípoch, budovania nového demokratického štátu. Obidve sa snažia integrovať do európskych štruktúr.
Prognózy analytikov a ďalšie hodnotenia tendencií rozvoja popredného odvetvia Slovenska - automobilového priemyslu ukazujú, že po rozširení Európskej únie a nadobudnutia členstva v EU zo strany Slovenska premiestnenie výroby automobilov na východ Europy sa stane este intenzívnejším, osobitne v odvetví výroby komponentov, nahradných dielov a kompletizujúcich častí.
V súvislosti s rastom potenciálu automobilového priemyslu v SR mimoriadne aktuálnym je zapojenie ukrajinských výrobcov do kooperácie so slovenskými podnikmi na výrobu súčiastok a kompletizujúcich častí do automobilov, zapojených ukrajinských podnikov a logistickéschémy automobilových koncernov Pegeout-Citroen, Kia Motors, Magna Steir a Getrag Ford Transmisions. Vďaka takejto spolupráci bude možné využitie ukrajinských kovov, ktorých sa tykajú kvoty a obmedzenia EK, pre export súčiastok a komponentov, obnovu značného priemyselného parku našej krajiny.
V súvislosti s výstavbou nových automobilových závodov na Slovensku potreba hlinika na slovenskom trhu bude rásť, a kapacity podniku na výrobu hlinika Slovalko su obmedzené. Vznikajú nové možnosti na zvýšenie exportu hlinika z Ukrajiny a výrobu jednotlivých hlinikových súčiastok do automobilov. Teraz sa z Ukrajiny exportuje najmä neopracovaný hlinik.
Mimoriadne perspektivny, podľa môjho názoru, bude prenesenie dôrazu z exportu ukrajinskej oceliarskej produkcie na export kovových polotovarov a hlavných súčiastok, plné využitie všetkých oceliarenských výrobkov podľa kvôt Európskej komisie.
...
Kľúčové slová:
Ukrajina
podnikanie
marketing
marketingová stratégia
podnikateľský subjekt
zahraničné investovanie
zastúpenie firmy
import
export
tranzit
dočasný dovoz
dovoz
vývoz
dočasný vývoz
swot
Obsah:
- ÚVOD -2-
1.0 PODNIKANIE NA UKRAJINE -3-
1.1 MARKETINGOVÁ STRATÉGIA PRI VÝVOZE NA UKRAJINU -4-
1.2 PODNIKATEĽSKÁ LEGISLATÍVA -6-
1.3 ZAKLADANIE PODNIKOV ZAHRANIČNÝMI PODNIKATEĽSKÝMI SUBJEKTAMI -7-
2.0 SPOLOČNÝ PODNIK, REGISTRÁCIA PODNIKATEĽSKÉHO SUBJEKTU -9-
2.1 Podklady potrebné pre registráciu podniku: -10-
2.2 Získanie pečiatky pre podnik: -11-
2.3 Otvorenie bankového účtu: -11-
3.0 REGISTRÁCIA ZASTUPITEĽSTVA FIRMY NA UKRAJINE -12-
4.0 IMPORT -13-
5.0 ЕXPORT -14-
6.0 ТRANZIT -14-
7.0 DOČASNÝ DOVOZ (VÝVOZ) -15-
8.0 KRITICKÉ OBLASTI SWOT ANALÝZY -16-
8.1 EKONOMICKÝ ROZVOJ -16-
8.2 INFRAŠTRUKTÚRA -17-
8.3 ĽUDSKÉ ZDROJE -21-
8.3.1 A - Sociálna oblasť -21-
8.3.2 B - Komunikácia -22-
8.4 ŽIVOTNÉ PROSTREDIE A TECHNICKÁ INFRAŠTRUKTÚRA -23-
ZÁVER -25-
ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV -26-
Zdroje:
- Doc. Ing. Agáta Ďurkovičová, CSc.Medzinárodný marketing a globalizácia trhov strednej a východnej Európy, Vydavateľstvo STU BA ISBN 80-227-1012-1
- Hana Machková, Medzinárodní marketing, Vydala Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-1678-X
- Roman Kozel akolektív, Moderní marketingový výzkum, Vydala Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0966-X
- http://www.ukrembassy.sk
- Mikuláš Šupín, Marketing a obchod v procese integrácie EÚ -medzinárodné kolokviu Technická univerzia vo Zvolene
- Tvorba SWOT analýzy http://www.minedu.sk/EXANTE/v10_potrebyswot_metodika.pdf
- Cliff Bowman, Strategický manažment, Grada Publishing 1995, ISBN 80-7169-230-1
- KOTLER, P. Marketing management. 9. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5
- http://sopkke.proxia.sk/mediafiles/