Prípadová štúdia - medzinárodný marketing
Popis:
Svetová ekonomika sa neustále vyvíja a pre firmy je teda významným prínosom vstup na zahraničný trh. Každá firma, ktorá chce uspieť na vonkajšom trhu musí vykonať množstvo analýz pred tým, ako sa jednoznačne rozhodne pre vstup do medzinárodného obchodu. Rozhodnutie o tom akým spôsobom vstúpi spoločnosť na zahraničné trhy, je kľúčovým rozhodnutím medzinárodného obchodu.
Po vstupe Slovenskej republiky do Európskej Únie sa možnosti vstupu na zahraničný trh ešte viac zvýšili. Naše firmy môžu teda bez prekážok podnikať v iných štátoch EÚ a majú k dispozícii širší trh a teda aj širší okruh potenciálnych zákazníkov.
V svojej prípadovej štúdii sme sa zaoberali fiktívnou firmou WOODLAND, s.r.o., ktorá sídli v Topoľčanoch. Ide o spoločnosť, ktorá pôsobí na slovenskom trhu krátkodobo od roku 2006. Zaoberá sa výrobou a predajom veľkoplošných materiálov (DTD, DVD). Na základe výberu troch potenciálnych krajín si firma vyberie jednu do ktorej sa rozhodne exportovať svoj produkt...
Kľúčové slová:
firma
marketing
export
Obsah:
- ÚVOD 3
1. CIEĽ PRÁCE 3
2. METODIKA 3
3. PREDSTAVENIE FIRMY 4
4. PROJEKTOVÁ ČASŤ 6
4.1 Selekčná analýza 6
4.1.1 Hrubá selekčná analýza I. stupňa 6
4.1.2 Hrubá selekčná analýza II. stupňa 6
4.1.3 Jemná selekčná analýza 7
4.2 Forma vstupu na trh 8
4.3 Segmentácia trhu 9
4.4 Riziká vstupu na zahraničný trh13
4.5 Marketingový mix 15
4.5.1 Výrobková politika 15
4.5.2 Cenová politika 17
4.5.3 Distribučná politika 17
4.5.4 Komunikačná politika 18
5. ZÁVER 17
6. SUMMARY 17
7. Zoznam použitej literatúry 17
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.