Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Psychológia reklamy

«»
Prípona
.doc
Typ
ročníková práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
32750
Posledná úprava
12.05.2010
Zobrazené
1 155 x
Autor:
puobzu
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V súčastnom období môžeme sledovať obrovský boom reklamy, ktorá sa na nás valí zo všetkých strán.
Niektorí so záujmom sledujú prezentácie nových výrobkov, iní sú už otrávení a znudení z neustále sa opakujúcich spotov v televízii a zapĺňaním voľných stránok v tlači.

Z reklamy sa stal biznis. No nie každý si uvedomuje, že nevyhnutnou súčasťou reklamy je – psychológia. Pomáha reklamným tvorcom odhaľovať správanie prijímateľov reklamy ako potenciálnych zákazníkov. Uplatňuje sa v tvorbe stratégie reklamnej kampane, pri zisťovaní vlastností a charakteru príjemcov reklamy. Jej poznatky sa zohľadňujú pri tvorbe rôznych druhov mediálnych reklám i pri vytváraní značky alebo sloganu firmy.

Psychológia reklamy, ako aplikovaná vedná disciplína, sa takisto využíva pri odstraňovaní psychologických zábran chápania reklamy i pri zisťovaní jej konečného efektu (ako pôsobila na prijímateľa).

Zdroje:
  • HRADISKÁ, E.: Psychológia a reklama. Bratislava: ELITA, 1998. ISBN 80-8044-051-4
  • MEINHOLD, W. J.: Veľká príručka hypnózy. Šamorín: FONTANA, 1992. ISBN 80-85701-01-4
  • ŠULEK, M.: Psychológia v marketingu. Banská Bystrica: UMB, 1999. ISBN 80-8055-197-9
  • VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Praha: GRADA, 2004. ISBN 80-247-0393-9
  • VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie reklamy. Praha: GRADA, 2004. ISBN 80-247- 0402-1
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko