Psychológia reklamy
Popis:
V súčastnom období môžeme sledovať obrovský boom reklamy, ktorá sa na nás valí zo všetkých strán.
Niektorí so záujmom sledujú prezentácie nových výrobkov, iní sú už otrávení a znudení z neustále sa opakujúcich spotov v televízii a zapĺňaním voľných stránok v tlači.
Z reklamy sa stal biznis. No nie každý si uvedomuje, že nevyhnutnou súčasťou reklamy je – psychológia. Pomáha reklamným tvorcom odhaľovať správanie prijímateľov reklamy ako potenciálnych zákazníkov. Uplatňuje sa v tvorbe stratégie reklamnej kampane, pri zisťovaní vlastností a charakteru príjemcov reklamy. Jej poznatky sa zohľadňujú pri tvorbe rôznych druhov mediálnych reklám i pri vytváraní značky alebo sloganu firmy.
Psychológia reklamy, ako aplikovaná vedná disciplína, sa takisto využíva pri odstraňovaní psychologických zábran chápania reklamy i pri zisťovaní jej konečného efektu (ako pôsobila na prijímateľa).
Zdroje:
- HRADISKÁ, E.: Psychológia a reklama. Bratislava: ELITA, 1998. ISBN 80-8044-051-4
- MEINHOLD, W. J.: Veľká príručka hypnózy. Šamorín: FONTANA, 1992. ISBN 80-85701-01-4
- ŠULEK, M.: Psychológia v marketingu. Banská Bystrica: UMB, 1999. ISBN 80-8055-197-9
- VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Praha: GRADA, 2004. ISBN 80-247-0393-9
- VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie reklamy. Praha: GRADA, 2004. ISBN 80-247- 0402-1
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.