Rozbor kvality poštových služieb na území Kysucké Nové Mesto
Prípona
.doc |
Typ
ročníková práca |
Stiahnuté
1 x |
Veľkosť
0,6 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
3914 |
Posledná úprava
14.07.2017 |
Zobrazené
1 125 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Kvalita je v súčasnosti najvýznamnejším aspektom podnikateľského úspechu a spolu s cenou je zároveň hlavným faktorom voľby zákazníka alebo odberateľa v otázke nákupu produktov alebo služieb. Podstata prežitia podniku a jeho trvalého úspešného pôsobenia na trhu spočíva v snahe o trvalé zlepšovanie kvality. Poštové služby sú zamerané na duševnú podstatu človeka, na tovar a nehmotné majetky, peniaze. Slovenská pošta pôsobí na trhu prepravy zásielok v súčasnosti v silnom konkurenčnom prostredí domácich i zahraničných prevádzkovateľov.
Neustále zvyšovanie kvality poskytovaných poštových služieb je spolu s opatreniami na zvýšenie prevádzkového zisku v súčasnosti jedným z jej hlavných cieľov.
Veľmi dôležitou požiadavkou všetkých zákazníkov pošty na ktoromkoľvek mieste na svete je, aby pošta doručovala ich zásielky včas. Slovenská pošta Kysucké Nové Mesto si je tejto požiadavky vedomá a preto stále vyvíja a zdokonaľuje systém monitorovania a hodnotenia kvality v oblasti včasnosti dopravy zásielok.
Definovanie súčasného a cieľového profilu pošty na základe poznania zákazníckych potrieb je východiskom aplikácie komplexného manažmentu kvality. Pre zlepšovateľov kvality poštových služieb musí byť nesmierne dôležité, aby rozmýšľali v rámci celkovej tendencie, ktorá dáva iniciatíve zlepšovania smer a ktorá je doplnená vhodnou metodikou, nástrojmi a technikami zvyšovania kvality.
Ročníková práca má 7 kapitol. Každá kapitola je venovaná pošte, poštovým službám a ich kvalite, či iným zaujímavostiam. Posledná kapitola (7) grafovo a tabuľkovo spriehľadňuje poskytovanie poštových služieb.
Kľúčové slová:
pošta
listy
balíky
preprava poštových zásielok
dostupnosť
Obsah:
- Úvod 4
1 História pošty 5
1.1 Významné roky z histórie pošty 5
2 Služby Slovenskej pošty 6
2.1 Listy 6
2.1.1 Lehota dopravy 6
2.1.2 Spôsob podaja 6
2.1.3 Služby poskytované k listom 6
2.1.4 Maximálna hmotnosť 7
2.1.5 Aerogramy 7
2.2 Balíky 7
2.2.1 Lehota dopravy 7
2.2.2 Podaj 7
2.2.3 Dodaj 8
2.2.4 Služby poskytované k balíkom 8
2.2.5 Výplatné 8
2.2.6 Poštová dobierková sprievodka vnútroštátneho styku 8
2.3 Reklamné adresované zásielky 8
2.3.1 Adresovanie v rámci jedného predaja 9
2.3.2 Lehota dopravy a maximálna hmotnosť 9
2.3.3 Podaj 9
2.3.4 Dodaj 9
2.3.5 Výplatné 9
2.4 Vrecia M 10
2.4.1 Lehota dopravy a maximálna hmotnosť 10
2.4.2 Podaj 10
2.4.3 Služby poskytované k vreciam M 10
2.5 Poštové peňažné poukazy 10
2.5.1 Poštovné peňažné poukazy H 10
2.5.1.1 Podaj poukazov a lehota dopravy 11
2.5.1.2 Doklad 11
2.5.2 Poštové peňažné poukazy U 11
2.5.2.1 Peňažné sumy 11
2.5.2.2 Výroba poukazov a ich podaj 11
2.5.2.3 Spracovanie prijatých platieb a odovzdanie dát na pripísanie na účet majiteľa 12
2.5.2.4 Výplatné 12
2.5.3 Poštové peňažné poukazy E 12
2.5.3.1 Peňažné sumy 12
2.5.3.2 Podaj 12
2.5.3.3 Poskytované služby 13
2.5.3.4 Potvrdenie platieb 13
2.5.4 Periodické zásielky 13
2.5.4.1 Lehota dopravy a minimálny podaj 13
2.5.5 Poskytované doplnkové služby 14
2.6 Kvalita univerzálnej poštovej služby 14
2.6.1 Požiadavky na kvalitu univerzálnej poštovej služby 14
3 Preprava poštových zásielok 15
3.1 Čas prepravy poštových zásielok 15
3.2 Normy kvality - čas prepravy poštových zásielok 15
3.2.1 Plnenie noriem kvality - čas prepravy poštových zásielok 15
4 Časová dostupnosť 17
4.1 Časová dostupnosť poštových služieb 17
4.2 Spokojnosť zákazníkov 17
5 Prehľad náhrad a poplatkov 18
5.1 Prehľad náhrad a poplatkov 18
5.2 Stručný prehľad náhrad vo vnútroštátnom styku 18
5.3 Poplatky za poštovú činnosť 19
5.4 Listy 19
5.4.1 Služby poskytované k listom 19
5.5 Balíky 20
5.5.1 Služby poskytované k balíkom 20
5.6 Poštové peňažné poukazy 21
5.6.1 Služby poskytované k peňažným poukazom 21
5.7 Expresné služby 22
5.7.1 EMS Slovensko 22
5.8 Finančné služby 23
6 Vybavovanie petícií, sťažností a iných podaní za rok 2006 24
6.1 Petície 24
6.2 Sťažnosti 24
6.3 Iné podania 27
6.3.1 Prehľad a vyhodnotenie prijatých podaní týkajúcich sa poskytovateľa univerzálnej služby a verejnej poštovej siete 28
7 Grafové a tabuľkové prehľady poskytovania poštových služieb 29
Záver 34
Zoznam bibliografických odkazov 35
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.