Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Rozvíjanie tvorivosti na vyučovacích hodinách slovenského jazyka a slohu

«»
Prípona
.doc
Typ
ročníková práca
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
1,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13439
Posledná úprava
10.12.2020
Zobrazené
2 186 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hlavným hnacím motorom je správna motivácia k tvorivosti už v začiatkoch jej zavedenia do vyučovacieho procesu. Nadšenosť a neustále povzbudzovanie sa, samozrejme, musí odrážať tak na strane vyučujúceho ako i žiaka. Ak len jeden z členov vyučovacieho procesu má skeptický postoj k tvorivej činnosti, mení sa radosť z tvorby na zbytočnú stratu energie. V dnešnej situácii je takéto preorientovanie otázkou trpezlivosti a dokazovania prospešného vplyvu. Ten sa odráža nie len na pôde školy, ale aj v bežnom živote, keďže súčasnosť je nastavená na dynamické myslenie.
Špecifikum tvorivosti je, bohužiaľ, predurčené na to, že môže dôjsť ku komplikáciám. Hlavným problémom kreativity je jej striedanie aktívneho obdobia s obdobím hibernácie, čo by učiteľ ako usmerňovateľ mal akceptovať. Samozrejme, netvorivé obdobie nesmie slúžiť ako alibi. Vždy je potrebné „podsúvať“ nápady, ktoré by kreativitu „rozhýbali“, alebo ďalším riešením je využívať záznamy nápadov z aktívneho obdobia a realizovať ich v neplodnom období.
Najčastejším blokom, ktorý brzdí voľnému toku plodného myslenia, je strach z neúspechu, ku ktorému sa môže prirátať aj výsmech. Tie treba eliminovať na minimum. Súťaživosť a porovnávanie sa s výsledkami spolužiakov a túžba po kladnom ohodnotení sčasti zabezpečí napredovanie.
Samozrejme farebné spektrum individualít môže spôsobiť, že práve tieto činitele môžu zapríčiniť frustráciu a následné bloky. V takom prípade treba podčiarknuť hravosť, ako základný princíp tvorivého procesu.
...

Kľúčové slová:

rozvíjanie

tvorivosť

rozvíjanie tvorivosti

slovenský jazyk

sloh

vyučovanie

škola

žiak

učiteľ

kreativita

interakcia

brainstorming

metóda 635

didaktické hry

ortografia

lexikológia

syntax



Obsah:
  • Tvorivosť a jej rozvíjanie v škole
    Interakcia učiteľa na žiaka
    Interakcia žiaka na učiteľa
    Tvorivé metódy
    Pozorovanie
    Experiment
    Dialóg
    Dramatizácia
    Hra
    Náhodná situácia
    Projektová metóda
    Suzukiho metóda
    Techniky tvorivej činnosti
    Technika odloženého úsudku
    Braimstorming
    Metóda 635
    Technika Philips 66
    Technika funkčných asociácií
    Technika progresívnej abstrakcie
    Myšlienkové mapy
    Techniky založené na asociáciách a analógiách
    Tvorivosť a jej rozvíjanie v škole
    Interakcia učiteľa na žiaka
    Interakcia žiaka na učiteľa
    Tvorivé metódy
    Pozorovanie
    Experiment
    Dialóg
    Dramatizácia
    Hra
    Náhodná situácia
    Projektová metóda
    Suzukiho metóda
    Techniky tvorivej činnosti
    Technika odloženého úsudku
    Braimstorming
    Metóda 635
    Technika Philips 66
    Technika funkčných asociácií
    Technika progresívnej abstrakcie
    Myšlienkové mapy
    Techniky založené na asociáciách a analógiách
    Didaktické hry
    Ortografia
    Lexikológia
    Syntax
    Slohová časť
    Motivačné hry
    Príloha

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • prax
  • vlastné nápady
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko