Seminárna práca na Medzinárodný marketing - aplikácia na firmu Volkswagen Slovakia a.s.
Prípona
.doc |
Typ
ročníková práca |
Stiahnuté
341 x |
Veľkosť
0,8 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
5650 |
Posledná úprava
14.11.2017 |
Zobrazené
4 702 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
V mojej seminárnej práci som si vybral firmu Volkswagen Slovakia a.s., ktorá v Slovenskej republike vystupuje v úlohe dcérskej spoločnosti koncernu Volkswagen A.G. so sídlom v nemeckom Wolfsburgu a je u nás najväčším výrobcom automobilov a naším najväčším exportérom. Pre túto spoločnosť som sa rozhodol aj preto, lebo som v minulosti využíval produkt tejto firmy a bol som s ním spokojný. Poďme sa teda bližšie pozrieť na odvetvie v ktorom táto firma pôsobí.
Analýza odvetvia
Automobilový priemysel zastáva vo väčšine vyspelých krajín v rámci národnej ekonomiky významné postavenie. V EÚ, USA a Japonsku tvorí zhruba dve percentá HDP a zamestnáva jeden a pol percenta všetkých pracujúcich. Z dôvodu rastúcej konkurencie a narastajúcich mzdových nákladov sú však mnohé automobilky nútené presúvať a koncentrovať svoju výrobu do krajín a regiónov s nízkymi mzdovými nákladmi, s väčším potenciálom rastu a do krajín, v ktorých sú naviac zahraniční investori podporovaní vládnymi stimulmi. Medzi takýmito krajinami má silné postavenie aj Slovensko, kde automobilová výroba rástla na význame po príchode nemeckého koncernu Volkswagen už na začiatku deväťdesiatych rokov. Ten bol po dobu 12 rokov jediným výrobcom automobilov na Slovensku.
Kľúčové slová:
analýza odvetvia
demografické prostredie
distribučná politika
segmentácia trhu
starostlivosť
vnútrofiremná komunikácia
Obsah:
- Úvod 3
Analýza odvetvia 3
Automobilový priemysel na Slovensku 3
Analýza súčasného stavu v automobilovom priemysle v SR 4
Koncern Volkswagen A.G. vo Wolfsburgu v Nemecku 5
História spoločnosti Volkswagen Slovakia 7
Makroprostredie podniku 8
Demografické prostredie 9
Ekonomické prostredie 9
Prírodné prostredie 9
Technologické prostredie 10
Politické prostredie 10
Kultúrna charakteristika zahraničného trhu - Nemecko 12
Vystupovanie 12
Správanie 12
Komunikácia 13
Kritériá hodnotenia krajiny (Nemecka) podľa Geerta Hofstedeho 13
Porovnanie Slovenska a Nemecka podľa uvedených kritérií. 14
Metódy vstupu na zahraničné trhy 14
Motivačné faktory internacionalizácie činnosti firmy 15
Interné faktory 15
Externé faktory 15
Segmentácia zahraničného trhu a porovnanie s iným zahraničným trhom, na ktorý vyvážame 17
Tab.č.4 Rakúsko 17
Tab.č.5 Slovinsko 18
SWOT analýza firmy Volkswagen 19
SWOT analýza automobilového priemyslu EU 21
História loga Volkswagenu 22
Značka 23
Produkt 23
Volkswagen Touareg 24
Možnosť uplatnenia na zahraničnom trhu 27
Štádium životného cyklu pre produkt (VW Touareg) v SR a v Slovinsku 27
Cenová politika VW 28
Distribučná politika 29
Komunikačná politika 30
Vnútrofiremná komunikácia 30
Personalistika 31
Corporate Identity 31
Starostlivosť o zamestnanca 31
Budúcnosť Volkswagenu 31
Štúdia Concept R 32
Štúdia Concept T 32
Štúdia Concept C 32
Použitá literatúra 33
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.