Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 117
projektov

Seminárna práca na Medzinárodný marketing - aplikácia na firmu Volkswagen Slovakia a.s.

«»
Prípona
.doc
Typ
ročníková práca
Stiahnuté
341 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5650
Posledná úprava
14.11.2017
Zobrazené
4 702 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V mojej seminárnej práci som si vybral firmu Volkswagen Slovakia a.s., ktorá v Slovenskej republike vystupuje v úlohe dcérskej spoločnosti koncernu Volkswagen A.G. so sídlom v nemeckom Wolfsburgu a je u nás najväčším výrobcom automobilov a naším najväčším exportérom. Pre túto spoločnosť som sa rozhodol aj preto, lebo som v minulosti využíval produkt tejto firmy a bol som s ním spokojný. Poďme sa teda bližšie pozrieť na odvetvie v ktorom táto firma pôsobí.

Analýza odvetvia

Automobilový priemysel zastáva vo väčšine vyspelých krajín v rámci národnej ekonomiky významné postavenie. V EÚ, USA a Japonsku tvorí zhruba dve percentá HDP a zamestnáva jeden a pol percenta všetkých pracujúcich. Z dôvodu rastúcej konkurencie a narastajúcich mzdových nákladov sú však mnohé automobilky nútené presúvať a koncentrovať svoju výrobu do krajín a regiónov s nízkymi mzdovými nákladmi, s väčším potenciálom rastu a do krajín, v ktorých sú naviac zahraniční investori podporovaní vládnymi stimulmi. Medzi takýmito krajinami má silné postavenie aj Slovensko, kde automobilová výroba rástla na význame po príchode nemeckého koncernu Volkswagen už na začiatku deväťdesiatych rokov. Ten bol po dobu 12 rokov jediným výrobcom automobilov na Slovensku.

Kľúčové slová:

analýza odvetvia

demografické prostredie

distribučná politika

segmentácia trhu

starostlivosť

vnútrofiremná komunikácia



Obsah:
  • Úvod 3
    Analýza odvetvia 3
    Automobilový priemysel na Slovensku 3
    Analýza súčasného stavu v automobilovom priemysle v SR 4
    Koncern Volkswagen A.G. vo Wolfsburgu v Nemecku 5
    História spoločnosti Volkswagen Slovakia 7
    Makroprostredie podniku 8
    Demografické prostredie 9
    Ekonomické prostredie 9
    Prírodné prostredie 9
    Technologické prostredie 10
    Politické prostredie 10
    Kultúrna charakteristika zahraničného trhu - Nemecko 12
    Vystupovanie 12
    Správanie 12
    Komunikácia 13
    Kritériá hodnotenia krajiny (Nemecka) podľa Geerta Hofstedeho 13
    Porovnanie Slovenska a Nemecka podľa uvedených kritérií. 14
    Metódy vstupu na zahraničné trhy 14
    Motivačné faktory internacionalizácie činnosti firmy 15
    Interné faktory 15
    Externé faktory 15
    Segmentácia zahraničného trhu a porovnanie s iným zahraničným trhom, na ktorý vyvážame 17
    Tab.č.4 Rakúsko 17
    Tab.č.5 Slovinsko 18
    SWOT analýza firmy Volkswagen 19
    SWOT analýza automobilového priemyslu EU 21
    História loga Volkswagenu 22
    Značka 23
    Produkt 23
    Volkswagen Touareg 24
    Možnosť uplatnenia na zahraničnom trhu 27
    Štádium životného cyklu pre produkt (VW Touareg) v SR a v Slovinsku 27
    Cenová politika VW 28
    Distribučná politika 29
    Komunikačná politika 30
    Vnútrofiremná komunikácia 30
    Personalistika 31
    Corporate Identity 31
    Starostlivosť o zamestnanca 31
    Budúcnosť Volkswagenu 31
    Štúdia Concept R 32
    Štúdia Concept T 32
    Štúdia Concept C 32
    Použitá literatúra 33
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko