Popis:
Z hľadiska nákupného chovania rodín /domácností/ môžeme pozorovať značné rozdiely, tie sú spôsobené najmä:
-počtom osôb v domácnosti,
-finančnými príjmami domácnosti,
-vekovou štruktúrou osôb v domácnosti.
Je známe, že predaj istého druhu tovaru (napríklad: sortiment domácich spotrebičov) je priamo úmerný počtu domácností. Napríklad chladničku a pračku, prípadne televízor, nájdeme vo väčšine domácností, ide o tovar dlhodobej spotreby. Oproti tomu iné tovary a služby nakupované domácnosťami, spravidla krátkodobého spotrebného charakteru, nevídame pri nákupnom správaní všetkých domácností. Tieto rozdiely pozorujeme medzi rôznymi tipmi domácností.
Medzi základné tipy domácnosti sa zaraďujú:
-slobodní,
-úplná rodina (dvaja rodičia a dieťa, či deti),
-neúplná rodina (rozvedení, vdovci).
...
Kľúčové slová:
spotreba
úspory
investície
domácnosť
Európska únia
EÚ
slobodný
úplná rodina
neúplna rodina
rodina
tovar
financie
investovanie
demografia
energia
voda
kúrenie
plyn
Obsah:
- Domácnosti slobodných
Domácnosti rodín
Domácností neúplných rodín
Energia
Demografia, úspory a investície
USA
Čína
Šetrná Čína, rozhadzovačná Amerika
Japonsko
Európska únia
Rusko
Rakúsko
Nemecko
Veľká Británia
Česko
Slovensko
Daňová reforma