Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Tvorivosť a jej rozvíjanie v škole

«»
Prípona
.doc
Typ
ročníková práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21538
Posledná úprava
25.03.2009
Zobrazené
7 462 x
Autor:
lasova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podstata tvorivosti
Schopnosť tvoriť nové veci, presiahnuť poznané, ľudí vždy fascinovalo a vyvolávalo potrebu poznať okolnosti, ktoré to umožňujú. Tvorivosť ako špecifický ľudský prejav je tak starý ako samotné ľudstvo. Avšak systematické skúmanie tvorivosti sa začalo až v 20. storočí, najmä zásluhou amerického psychológa J.P.Guilforda, ktorý svojou prednáškou na tému Tvorivosť podnietil mnohých psychológov, aby sa zaoberali týmto psychologickým fenoménom.

Kľúčové slová:

tvorivosť

škola

osobnosť žiaka

tvorivosť učiteľa

tvorivé prostredie

výchova k tvorivosti



Zdroje:
  • 1. Carrol, J., Howieson, N.: Recognizing creative thinking talent in the classroom. In: Roeper Review, 14, 1992, č.4, s.209 – 212. Dibakar, K.: Creativity and its relation to some personality variables in high school students: On empirical investigation. In: Journal of Psychological Researches, 31, 1987, č.2, s.55 – 63.
  • 2. Dibakar, K.: Creativity and its relation to some personality variables in high school students: On empirical investigation. In: Journal of Psychological Researches, 31, 1987, č.2, s.55 – 63.
  • 3. Ďurič,L., Grác, J., Štefanovič, J.: Pedagogická psychológia. Bratislava : Jaspis, 1991, 331 s.
  • 4. Ďurič, L., Kačáni, V. a kol.: Učiteľská psychológia. Bratislava : SPN, 1992, 374 s.
  • 5. Ďuričeková, M.: Tvorivosť učiteľa. In : Pedagogická revue, roč.50, 1998, č. 2, s. 151 – 158.
  • 6. Getzels, J.W. Jackson, P.W.: The highly intelligent and the highly creative adolescent. In: Taylor, C.W., Barron, F.: Scientific creativity: Its recognition and developmnet. New York: Wiley, 1964, s.161 – 172.
  • 7. Hlavsa, J.: Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. Praha : SPN, 1981.
  • 8. Kariková, S.: Osobnosť učiteľa. Banská Bystrica : Pedagogická fakulta UMB 1999, 119 s.
  • 9. Klindová, Ľ. a kol.: Aktivita a tvorivosť v škole. Bratislava : SPN, 1990, 130 s.
  • 10. Kováčová, E.: Klíma školy a jej odraz v tvorivosti vysokoškolákov. In: Pedagogická revue, 48, 1995, č.5 – 6,
  • s.44 – 50.
  • 11. Kürti, J.: Učiteľ ako tvorivá osobnosť. In: psychológia a patopsychológia dieťaťa, 15, 1980, č.4, s.333 – 341.
  • 12. Portík, M.: Rozvoj kognitívnych funkcií vo vzťahu k tvorivosti učiteľov. In: Zborník Humanizácia výchovy I. Zost. Emil Komárik, Miron Zelina. Bratislava : Pedagogická fakulta UK Bratislava, 1998, s.127 – 137.
  • 13. Szobiová, E.: Fenomén tvorivosti – základné pojmy a ich chápanie v retrospektíve a dnes. In: Československá psychologie, 52, 1998, č.6, s.525 – 534.
  • 14. Torrance, E.P.: Education and the creative potential. Minneapolis : Minnesota Press, 1967.
  • 15. Zelina, M.: Stratégie a metódy rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava : Iris, 1994, 162 s.
  • 16. Zelina, M., Buganová, Z.: Rozvoj tvorivého myslenia žiakov na hodinách slovenského jazyka. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 18, 1983, č.3, s. 233 – 244.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko