Adaptácia a orientácia zamestnancov
Popis:
Pod pojmom orientácia zamestnancov rozumieme účelovo usmerňovaný proces, v ktorom dochádza k uvádzaniu nového zamestnanca do práce, jeho zoznámeniu s podnikom, pracoviskom, podmienkami práce a spolupracovníkmi s cieľom získať plnohodnotného a stabilizovaného zamestnanca.
Skutočný proces adaptácie začína pred prvým dňom v práci, obvykle ako súčasť náborového a výberového procesu. Na dojem, ktorý si noví zamestnanci vytvoria v organizácii, sa môže pozerať ako na časť procesu adaptácie.
Kľúčové slová:
orientácia
adaptácia
zamestnanec
personálny manažment
Zdroje:
- BLAŽKOVÁ, M.: Manažment ľudských zdrojov. Žilina : Žilinská univerzita v Žiline, 1998. 155 s. ISBN 80-7100-754-3
- FOOT, M., HOOK, C.: Personalistika. Praha : Computer Press, 2002. 238 s.
- GALAJDOVÁ, V., HITKA, M.: Personálne riadenie. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2000. 140 s. ISBN 80-228-1067-3
- GÁLIK, M.: Psychológia v personálnych činnostiach. Bratislava : Práca, 1978. 158 s.
- KACHAŇÁKOVÁ, A.: Riadenie ľudských zdrojov. Bratislava : Sprint, 2001. 213 s.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.