Popis:
Abstrakt
V dobe, kedy sa opäť ľudia vracajú k súkromnému podnikaniu a začínajú viac dávať prednosť pracovať sám pre seba, kedy sa máloktorý podnikateľ zaobíde bez finančnej injekcie bánk, alebo iných inštitúcií, kedy je možnosť využiť šance, že Slovensko je členom EÚ a môže tak získať nejaké dotácie pre svoje podnikateľské zámery, v dobe, kedy celým svetom vládne kríza a podnikanie musí niekam smerovať, aby prežilo, je vhodné, ba priam na mieste zaoberať sa touto témou.
Presvedčivý a vierohodný podnikateľský plán sa považuje za prvý krok k podnikateľskému úspechu, pretože dobrý podnikateľský plán neslúži len ako hlavný nástroj riadenia podnika- teľských aktivít, ale je taktiež základným dokumentom, ktorý prináša potenciálnym poskytovateľom kapitálu(bankám, investorom) prvý, veľmi dôležitý obraz vášho podniku.
V tejto práci chcem oboznámiť čitateľa, čo je to vlastne podnikateľský plán, prečo by si mal začínajúci podnikateľ alebo firma rozpracovať podnikateľský plán, aké ciele a stratégie ním chce dosiahnuť a jeho stručnú osnovu. A na záver je uvedená stručná rekapitulácia celej problematiky s uvedením vlastného názoru na daný výber práce.
Kľúčové slová:
podnikateľský plán
štruktúra
definícia podnikateľského plánu
finančný plán
SWOT analýza
Obsah:
- Abstrakt 1
1 Definícia podnikateľského plánu, jeho ciele a hlavné úlohy 3
1.1 Definícia podnikateľského plánu 3
1.2 Ciele podnikateľského plánu 3
1.3 Účel podnikateľského plánu 4
2 Štruktúra podnikateľského plánu 4
2.1 Zhrnutie 4
2.2 Profil podnikateľa 5
2.3 Predmet podnikania 5
2.4 Ľudské zdroje 5
2.5 Situácia na trhu 6
2.6 Marketingový plán/ marketingový prístup 6
2.7 Cena produktu 7
2.8 Technicko-organizačný plán 7
2.9 Finančný plán 7
2.9.1 Analýza finančnej situácie podniku 8
2.9.2 Plán investícií 8
2.9.3 Plán tržieb na základe prognózy predaja 8
2.9.4 Plánovanie finančných výkazov podniku 8
2.10 Stratégia a SWOT analýza 10
3 Záver 13
Použitá literatúra 14