Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Analýza dopytu na trhu výrobkov a služieb

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
23832
Posledná úprava
23.05.2009
Zobrazené
1 778 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Firmy pôsobia v komplexe trhového prostredia. Kto si chce na trhu udržať pozíciu, musí starostlivo sledovať a analyzovať svoje okolie. Vo všeobecnosti MP tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia. MP sa skladá z mikroprostredia a makroprostredia. Riadenie marketingu je riadením dopytu. Úloha marketingu dopyt vytvoriť – presviedčaním, argumentáciou. Cieľom analýzy trhu je charakterizovať situáciu na trhu z hľadiska možností
umiestniť na ňom dané produkty (výrobky, služby), prípadne ich rozšírenia. V centre
pozornosti je najmä:
a) konkurencia medzi rôznymi produktmi, uspokojujúcimi rozdielne (vzájomne sa
doplňujúce i vylučujúce) potreby, napr. spotrebiteľ sa rozhoduje, či si kúpi nový
počítač, alebo horský bicykel,
b) konkurencia medzi produktmi rovnakého charakteru uspokojujúce podobné potreby,
napr. záhradkár môže zvažovať medzi kúpou nového ručného náradia alebo
malotraktora,

Kľúčové slová:

dopyt

ponuka

trh

analýza

cenovú elasticita

Kapitálový trh



Zdroje:
  • 1. Kretter, A. : Marketingový výskum trhu, KREDIT, Košice, 1996
  • 2. Hontyová, K. – Lisý, J.: Základy modernej ekonómie, Bratislava 1995
  • 3. Marček, J.: Informácie a riadenie podniku. Bratislava, Alfa 1968
  • 6. WWW.EUROEKONOM.SK
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko