Popis:
Firmy pôsobia v komplexe trhového prostredia. Kto si chce na trhu udržať pozíciu, musí starostlivo sledovať a analyzovať svoje okolie. Vo všeobecnosti MP tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia. MP sa skladá z mikroprostredia a makroprostredia. Riadenie marketingu je riadením dopytu. Úloha marketingu dopyt vytvoriť – presviedčaním, argumentáciou. Cieľom analýzy trhu je charakterizovať situáciu na trhu z hľadiska možností
umiestniť na ňom dané produkty (výrobky, služby), prípadne ich rozšírenia. V centre
pozornosti je najmä:
a) konkurencia medzi rôznymi produktmi, uspokojujúcimi rozdielne (vzájomne sa
doplňujúce i vylučujúce) potreby, napr. spotrebiteľ sa rozhoduje, či si kúpi nový
počítač, alebo horský bicykel,
b) konkurencia medzi produktmi rovnakého charakteru uspokojujúce podobné potreby,
napr. záhradkár môže zvažovať medzi kúpou nového ručného náradia alebo
malotraktora,
Kľúčové slová:
dopyt
ponuka
trh
analýza
cenovú elasticita
Kapitálový trh
Zdroje:
- 1. Kretter, A. : Marketingový výskum trhu, KREDIT, Košice, 1996
- 2. Hontyová, K. – Lisý, J.: Základy modernej ekonómie, Bratislava 1995
- 3. Marček, J.: Informácie a riadenie podniku. Bratislava, Alfa 1968
- 6. WWW.EUROEKONOM.SK