Popis:
Úvod
Podnik obklopujú nekontrolovateľné faktory, ktoré tvoria marketingové prostredie. Ak chce byť podnik úspešný, musí prispôsobiť svoj marketingový mix trendom a vývoju svojho prostredia. Marketingové prostredie tvoria činitele a faktory mimo marketingu, ktoré ovplyvňujú schopnosť marketingového manažmentu spracovať a udržiavať úspešnú výmenu s cieľovými zákazníkmi. Na podnik majú veľký vplyv neisté marketingové prostredie a dynamické zmeny. Toto prostredie sa nedá prognózovať a často prináša veľké prekvapenia a škody. Avšak ponúka príležitosti aj riziko. Na pozorné sledovanie zmien v prostredí podnik využíva marketingový výskum a marketingový systém informácii.
1. Rozdelenie marketingového prostredia
1. 1 Makroprostredie
Vytvárajú širšie spoločenské vplyvy, ktoré pôsobia na celé mikroprostredie. Sú to demografické, ekonomické, prírodné, technologické, politické a kultúrne vplyvy.
1. 2 Mikroprostredie
Tvoria ho vplyvy, ktoré obklopujú podnik a ovplyvňujú jeho schopnosť slúžiť zákazníkom – firma, jej distribučné kanály, spotrebiteľské trhy, konkurenti a verejnosť.
1. 2. 1 Externé mikroprostredie
Schéma č. 1 – Externé mikroprostredie
1. 2. 2 Interné mikroprostredie
Z pohľadu ovplyvniteľnosti manažment kontroluje toto prostredie vtedy, ak firma dokáže dostatočne rýchlo reagovať svojou stratégiu štruktúry a organizačnej kultúry na externé mikroprostredie.
...
Kľúčové slová:
makroprostredie
mikroprostredie
interné mikroprostredie
externé mikroprostredie
Obsah:
- Úvod
1. Rozdelenie marketingového prostredia
1. 1 Makroprostredie
1. 2 Mikroprostredie
1. 2.1 Externé mikroprostredie
1.2.2 Interné mikroprostredie
2. Ďalšie faktory ovplyvňujúce interné mikroprostredie
2.1 Podniková kultúra
2.2 Organizačné štruktúry v podniku
2.2.1 Klasické organizačné štruktúry
2.2.2 Ďalšie typy organizačných štruktúr
2.3 Personálny marketing
2.4 Psychologické faktory
2.5 Komunikácia v organizácii
3. Záver
4. Zoznam použitej literatúry
5. Zoznam schém