Popis:
Firmy a organizácie sa v súčasnosti nachádzajú v silnom konkurenčnom prostredí, v ktorom neexistuje jednotná štruktúra hodnôt pre všetkých. Každá firma vychádza z rozličných hodnôt, ktoré jej pomáhajú zorientovať sa na trhu a nájsť ten správny smer. Bez jasne vypracovaných hodnôt je kultúra podniku každopádne produktom náhody. Preto je veľmi dôležité položiť si otázku „ V akej situácii sa naša organizácia nachádza a kam sa chceme dostať?“, inými slovami je potrebné porovnať jestvujúci stav podnikovej kultúry so želateľným. Zároveň je veľmi dôležité uvedomiť si, že podniková kultúra musí vychádzať z podnikateľskej etiky, ktorá nespočíva len v dodržiavaní zákonov a iných právnych noriem, ale aj v uplatňovaní poznatkov a skúseností z teórie riadenia, tvorivého prístupu k riešeniu problémov, ako aj v zodpovednosti za svojich zamestnancov, za ich vzdelávanie, za komunikačnú kultúru a pod.
Obsahom článku bude diagnóza v súčasnosti existujúcej podnikovej kultúry na Východoslovenskom riaditeľstve pôšt. Budeme sa snažiť zhodnotiť aké sú jej pozitívne a negatívne stránky a akým smerom by sa mala organizácia v tejto oblasti uberať, aby sa priblížila k želateľnému stavu.
...
Kľúčové slová:
firma
podnik
kultúra
podniková kultúra
podnikateľ
etika
podnikateľská etika
mocenská kultúra
funkčná kultúra
cieľová kultúra
kultúrny index
firemná kultúra
Obsah:
- Kľúčové slová
Úvod
Teória
Mocenská kultúra
Funkčná kultúra
Cieľová kultúra
Podporná kultúra
Riešenie
Náhodne vybraný dotazník
Kultúrny index
Záver
Resume
Summary
Literatúra
Zdroje:
- HARRISON, R., STOKES, H.: Diagnosing Organizational Culture. San Diego : Pfeiffer & Company, 1993. 42 s. ISBN 0-88390-326-1
- OBDRŽÁLEK, P.: Proces skvalitňovania firemnej kultúry. In: SME. Bratislava : Perit Press, 2003, s.15 ISSN 1335-440X
- PIRŠEL, D.: Čo viete o firemnej kultúre? In: Pravda. Bratislava : Perex, 2003, s.15 ISSN 1335-4051
- NOVÝ, I.: Interkulturální management. Lidé, kultúra a management. 1.vyd. Praha. : Grada, 1996. 144 s. ISBN 80-7169-260-3