Popis:
Vodafone je druhý najväčší prevádzkovateľ mobilných služieb na svete. Vodafone prevádzkuje svoje mobilné služby vo viac než 28 krajinách sveta. Služby operátora Vodafone na svete využíva viac než 186 mil. užívateľov. Hodnota firmy je viac ako 100 miliárd dolárov. Z vyššie uvedeného vyplýva, že sa jedná o naozaj obrovskú spoločnosť s veľkým kapitálom, ktorá má stále možnosť a rovnako ako konkurenčné spoločnosti stále pracuje na rozvoji a skvalitneniu ponúkaných služieb.
Firma Vodafone pôsobí vo viacerých krajinách, konkrétne v Albánsku, Austrálii, Českej republike, Egypte, Nemecku , Ghane, Grécku, Maďarsku, Indii, Írsku, Taliansku, na Malte, Holandsku, Novom Zélande, Portugalskou, Katare, Rumunsku, Severnej Afrike, Španielsku, Turecku a Spojených Štátoch.
Zastúpenie (buď minoritným vlastníctvom miestneho operátora, alebo prostredníctvom partnerskej siete) má potom mimo iné v Belgicku, Bulharsku, Dánsku, Fínsku, Chorvátsku, Litve, Luxembursku, Macedónii, Nórsku, Rakúsku, Rusku, Srbsku, Švédsku, Švajčiarsku, Ukrajine, na Islande a Cypre.
Kľúčové slová:
analýza
vstup na zahraničný trh
analýza konkurencie
stratégia
analýza cieľového trhu a trhového segmentu
Obsah:
- 1. Introduction 4
1.1 Predstavenie firmy 4
1.2 Predmet činnosti 4
1.3 História 4
1.4 Predstavenie produktov 5
1.5 Predstavenie cieľového trhu 9
2. Cieľový trh a trhový segment 10
2.1 Medzinárodné a obchodné dôvody vstupu vybraného podniku a jeho produktov na vybraný trh 10
2.2 Všeobecná charakteristika cieľového zahraničného trhu 10
2.2.1 Geografické prostredie Slovenska 11
2.2.2 Politické prostredie Slovenska 11
2.2.3 Kultúrne prostredie Slovenska 11
2.2.4 Ekonomické prostredie Slovenska 12
2.2.5 Demografické prostredie Slovenska 14
3. Charakteristika cieľového trhu a trhového segmentu 14
3.1 Vymedzenie cieľového trhu a trhového segmentu 14
3.2. Charakteristika spotrebiteľa a spotrebiteľského správania 15
3.3. Súčasný stav a vývojové tendencie v spotrebe ponúkaného produktu 15
3.4. Postavenie produktu v konkurenčnom prostredí 16
3.4.1. Aktuálna ponuka v odvetví a jej analýza 17
3.5. Silné a slabé stránky produktu 23
3.6. Konkurenčné výhody produktu 23
3.7. Predpokladaná veľkosť trhu 24
4. Marketingový plán pre cieľový trh 24
4.1 Marketingové ciele 24
4.2 Charakteristika produktu 25
4.2.1 Adaptácia 25
4.3 Stanovenie ceny, jej štruktúra a cenová eskalácia 26
4.3.1 Cenová eskalácia 27
4.4. Forma vstupu na zahraničný trh 28
4.5. Distribúcia na cieľovom trhu 28
4.6. Komunikačný mix 29
4.7. Personál a výrobné kapacity 30
5. Súhrn 31
6. Prílohy 32
6.1. Literatúra: 32
Zdroje:
- BARTÁKOVÁ PAJTINKOVÁ, Gabriela - GUBÍNIOVÁ, Katarína. Udržateľný marketingový manažment. Trenčín: IAM Press, 2012. 236 s. ISBN 978-80-89600-08-3
- FILO, Peter. Marketing cestovného ruchu Slovenska alebo Ako predávať Slovensko. Žilina: OZ PROGRESSUS SLOVAKIA, 2006. 77 s. ISBN 978-80969642-3-9
- GUENS Maggie a kolektív. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a.s. 2003, 26 s. BARTÁKOVÁ PAJTINKOVÁ, Gabriela - GUBÍNIOVÁ, Katarína. Udržateľný marketingový manažment. Trenčín: IAM Press, 2012. 236 s. ISBN 978-80-89600-08-3
- KITA Jaroslav a kolektív. Marketing. Bratislava: Iura Edition, Prvé vydanie, 2010, 285 s. ISBN 978-80-8078-327-3
- KRETER Anton a kolektív. Marketing. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, Štvrté vydanie, 2010, 179 s. ISBN 978-80-552-0355-3
- HORSKÁ Elena a kolektív. Manažment a marketing v medzinárodnom prostredí. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre. Prvé vydanie, 2001. 321 s. ISBN 80-7137-884-4
- http://mobilmania.azet.sk/clanky/mobilny-trh-vcera-a-dnes/sc-3-a-107297/default.aspx
- https://www.orange.sk/
- http://www.telekom.sk/
- https://www.o2.sk/
- https://www.ekonomika.sme.sk/
- http://www.vodafone.cz/
- http://cestovanie.aktuality.sk/clanok/280/slovensko/
- http://www.euroinfo.gov.sk/slovensko/
- http://slovake.eu/sk/intro/slovakia/culture
- http://www.euroekonom.sk/marketing/medzinarodny-marketing/ekonomicke-prostredie-v-marketingu/