Popis:
1. Úvod
Na základe výberu spracovávam v tomto zadaní inovácie v automobilke Daihatsu za posledných 3 - 5 rokov.
Daihatsu Motor je japonská automobilka známa predovšetkým svojimi malými a terénnymi vozidlami. Doma v Japonsku je mnoho ich modelov známych pod prezývkou "ľahké autá". Značka bude o rok oslavovať okrúhle narodeniny s poradovým číslom 60, prvých 30 rokov avšak nedosiahla vo svete žiadne výraznejšie obchodné úspechy. V súčasnosti má značku Daihatsu v rukách Toyota, ktorá má už 11 rokov väčšinový podiel v tejto spoločnosti.
Daihatsu vo svete nepatrí k popredným značkám vo svete motorov a kolies. Napriek tomu je to značka, ktorá sa v tomto roku pomerne slušne rozšírila aj k nám. Vďačiť za to môže samozrejme predovšetkým svojim aktivitám v oblasti public relations. Daihatsu spustila slovenské webstránky, ktoré efektívne posilňujú imidž značky v povedomí verejnosti. Samotnú propagáciu svojich produktov značka na našom trhu otvorila v máji tohto roku na prešovskom podujatí Svet na kolesách. Tam predviedla svoje portfólio, s ktorým na slovenských zákazníkov útočí. V auguste potom nasledovala realizácia zaujímavého projektu, autosalón Daihatsu vo Fulianke, východoslovenskej destinácii smerom na Bardejov. Ten je otvorený každý pracovný deň od 8 rána do 17 podvečer a poskytuje bohatú ponuku prezentovaných vozidiel. Návštevníci tam nájdu Daihatsu Sirion, Daihatsu Cuore, Daihatsu Terios, Daihatsu Materia, Daihatsu Copen aj Daihatsu Trevis.
Najväčšie lákadlo pre zákazníkov je istotne atraktívny športový model Daihatsu Copen. Jeho oblé tvary pôsobia elegantne a nadčasovo. Trvá mu 20 sekúnd, aby sa premenil z coupé na kabriolet. Strecha je pevná a schováva sa v batožinovom priestore. Okrem garantovanej radosti z jazdy ponúka aj nízku spotrebu pri relatívne dynamickom potenciáli vozidla. Nedávno dokonca vyšla jeho upravená verzia v limitovanej edícii s názvom Ultimate S Edition s 15-palcovými diskami BBS, novým volantom značky Momo a koženými športovými sedadlami. Tento model patrí k silným stránkam komplexnej ponuky spoločnosti Daihatsu.
K ďalším pre náš trh zaujímavým modelom patrí určite mestský terénny automobil Daihatsu Terios s pohonom 4x4. To, s čím sa môže tento model chváliť najviac, je určite priestranný interiér, ktorý je kamuflovaný kompaktnými vonkajšími rozmermi. Auto je bezpečné a má extrémne nízku spotrebu, čím sa iba graduje záujem potenciálnych zákazníkov. K priestranným vozidlám sa dá určite priradiť aj Daihatsu Materia. Ako už je pri značke Daihatsu zvykom, disponuje hospodárnosťou a výrazným dizajnom. Auto je ľahko ovládateľné a bezpečné, čo priťahuje najmä tých, ktorí hľadajú auto na prepravu celej rodiny.
Ku kompaktným a úsporným vozidlám ideálnym pre mesto by bola chyba nepriradiť aj modely Sirion, Cuore či Trevis. S touto šírkou a charakterom ponuky má značka Daihatsu ideálne predpoklady na našom trhu uspieť. Nie nadarmo sa ešte stále v štruktúrach spoločnosti uvažuje o situovaní nové ho výrobného závodu tejto značky k nám na Slovensko. V hre sú, samozrejme, aj iné krajiny EÚ, ktoré majú zrejme väčšie šance. No už iba samotný fakt, že sa v týchto intenciách pravidelne naša skromná krajina skloňuje, lichotí. Je to dôkaz, že náš trh je pre východoázijské automobilky určite atraktívny.
Kľúčové slová:
daihatsu
automobilka
inovácie
Obsah:
- 1. Úvod
2. Inovácie
3. Modely Daihatsu:
4. Záver
5. Použitá literatúra