BCG Matica (semestrálna práca na predmet Marketing)
«»
Popis:
1. Tvorba podnikateľského portfólia
Väčšina firiem vyrába spravidla niekoľko druhov výrobkov, alebo poskytuje viacero služieb. Množina produktov alebo poskytovaných služieb vytvára podnikateľské portfólio firmy. Dôležitou funkciou vlastníkov firmy v spolupráci s vrcholovým manažmentom je tvorba podnikateľského portfólia. Jej podstatou je hľadanie a nachádzanie nových perspektívnych podnikateľských oblastí, t. j. zavádzanie nových výrob alebo nových druhov služieb, resp. likvidácia nerentabilných a neperspektívnych podnikateľských oblastí. Do tejto činnosti patria aj rozhodnutia o rozšírení plnenia alebo stabilizovania existujúcich výrob, resp. poskytovaných služieb [1].
Pretože produkciu výrobkov alebo poskytovanie služieb vo firme organizačne zabezpečujú strategické jednotky, tvorba podnikateľského portfólia firmy je rozhodnutím vrcholového manažmentu o vzniku nových podnikateľských jednotiek, ich rozvoji, tlmení alebo likvidácii existujúcich podnikateľských jednotiek.
Tvorba podnikateľského portfólia firmy je základnou možno povedať najdôležitejšou časťou strategického plánovania, ktoré dlhodobo ovplyvňuje rozvoj a prosperitu podniku. Aby rozhodnutia vedenia mohli byť správne je potrebné, aby sa opierali o exaktné metódy, analýzy a hodnotenia podnikateľského portfólia [2]...
Kľúčové slová:
BCG matica
Obsah:
- 1. Tvorba podnikateľského portfólia 2
1.1 Riadenie podnikového portfólia 2
1.2 Strategická podnikateľská jednotka 2
2. Rastovo – podielová matica (BCG matica) 3
2.1 Význam BCG matice 3
2.2 Použitie BCG matice 4
2.3 Nová BCG matica 7
2.4 Výhody matice BCG 8
2.5 Nevýhody matice BCG 8
Zoznam použitej literatúry 9
Zdroje:
- KUSÁ, A.: Základy marketingu. Zvolen. 2005, 164s. ISBN 80-228-1519-5
- KITA, J. A KOL.: Marketing. Druhé, prepracované a doplnené vydanie. Bra-tislava: Edícia Ekonómia. 2002, 411s. ISBN 80-80947-23-8
- Štefan Slávik, Strategický manažment, Sprint vfra, 2005, 403 s., 80-89085-49-0
- Dedouchová Marcela - Strategie podniku,VŠE, Praha 1997
- SAKÁL, P. a kolektív autorov. Strategický manaţment v praxi manaţéra. Trnava: SP SYNERGIA, 2007. 139-149 s. ISBN 978-80-89291-04-5
- Prof.Ing. Ján Košturiak, PhD. . 2006. BCG matica. [online] Publikované 15.3.2006 [citované 10.5.2008]. Dostupné z
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.