Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

BCG Matica (semestrálna práca na predmet Marketing)

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40698
Posledná úprava
21.10.2012
Zobrazené
1 121 x
Autor:
tatiana.rosenbergero
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Tvorba podnikateľského portfólia
Väčšina firiem vyrába spravidla niekoľko druhov výrobkov, alebo poskytuje viacero služieb. Množina produktov alebo poskytovaných služieb vytvára podnikateľské portfólio firmy. Dôležitou funkciou vlastníkov firmy v spolupráci s vrcholovým manažmentom je tvorba podnikateľského portfólia. Jej podstatou je hľadanie a nachádzanie nových perspektívnych podnikateľských oblastí, t. j. zavádzanie nových výrob alebo nových druhov služieb, resp. likvidácia nerentabilných a neperspektívnych podnikateľských oblastí. Do tejto činnosti patria aj rozhodnutia o rozšírení plnenia alebo stabilizovania existujúcich výrob, resp. poskytovaných služieb [1].
Pretože produkciu výrobkov alebo poskytovanie služieb vo firme organizačne zabezpečujú strategické jednotky, tvorba podnikateľského portfólia firmy je rozhodnutím vrcholového manažmentu o vzniku nových podnikateľských jednotiek, ich rozvoji, tlmení alebo likvidácii existujúcich podnikateľských jednotiek.
Tvorba podnikateľského portfólia firmy je základnou možno povedať najdôležitejšou časťou strategického plánovania, ktoré dlhodobo ovplyvňuje rozvoj a prosperitu podniku. Aby rozhodnutia vedenia mohli byť správne je potrebné, aby sa opierali o exaktné metódy, analýzy a hodnotenia podnikateľského portfólia [2]...

Kľúčové slová:

BCG matica



Obsah:
  • 1. Tvorba podnikateľského portfólia 2
    1.1 Riadenie podnikového portfólia 2
    1.2 Strategická podnikateľská jednotka 2
    2. Rastovo – podielová matica (BCG matica) 3
    2.1 Význam BCG matice 3
    2.2 Použitie BCG matice 4
    2.3 Nová BCG matica 7
    2.4 Výhody matice BCG 8
    2.5 Nevýhody matice BCG 8
    Zoznam použitej literatúry 9

Zdroje:
  • KUSÁ, A.: Základy marketingu. Zvolen. 2005, 164s. ISBN 80-228-1519-5
  • KITA, J. A KOL.: Marketing. Druhé, prepracované a doplnené vydanie. Bra-tislava: Edícia Ekonómia. 2002, 411s. ISBN 80-80947-23-8
  • Štefan Slávik, Strategický manažment, Sprint vfra, 2005, 403 s., 80-89085-49-0
  • Dedouchová Marcela - Strategie podniku,VŠE, Praha 1997
  • SAKÁL, P. a kolektív autorov. Strategický manaţment v praxi manaţéra. Trnava: SP SYNERGIA, 2007. 139-149 s. ISBN 978-80-89291-04-5
  • Prof.Ing. Ján Košturiak, PhD. . 2006. BCG matica. [online] Publikované 15.3.2006 [citované 10.5.2008]. Dostupné z
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko