Cenová stratégia a tvorba cien v podniku
Popis:
Úspešnosť podnikania závisí vo veľkej miere od toho ako presne si podnik nastaví ceny. Môže si vytvoriť svoju vlastnú cenovú stratégiu, ale tú treba neustále prispôsobovať aktuálnej situácii na trhu. Neexistuje preto žiadna zaručená cesta k úspechu. Je to všetko založené na šikovnosti a predvídavosti podnikateľa.
Vo svojej práci som sa venoval cenovej stratégii a tvorbe cien v podniku. Hoci tieto dva pojmy vyzerajú na prvý pohľad rovnako je medzi nimi niekoľko rozdielov. Cenová stratégia je plán toho približne za akú cenu chceme výrobok na trhu ponúkať počas jednotlivých fáz jeho životného cyklu. Podľa dĺžky tohto cyklu môže plánovať ceny na niekoľko týždňov, mesiacov, rokov. Stratégiu vytvárame už pred uvedením výrobku na trh.
Pri samotnej tvorbe ceny už presne určíme koľko bude výrobok stáť. Nevymýšľame tu už žiadne plány, len sa prispôsobujeme okolnostiam. Takto sa cena môže meniť z hodiny na hodinu, podľa okolností. Napríklad výrobky rýchlo podliehajúce skaze.
Kľúčové slová:
podnikanie
cenová stratégia
výrobok
spotrebiteľský dopyt
ekonomické problémy
trh
konkurencia
Obsah:
- Úvod
Cieľ
Cenová stratégia
Tvorba a realizácia podnikovej cenovej stratégie
Obsah cenovej stratégie
Činitele tvorby cenovej stratégie
Formy aplikácie cenovej stratégie
Tvorba cien
Základné faktory tvorby cien
Metódy tvorby cien
Kalkulačný vzorec
Záver
Literatúra
Zdroje:
- KUPKOVIČ, Milan a kol.: Podnikové hospodárstvo, Bratislava: SPRINT 2004
- SEDLÁK, M a kol.: Podniková ekonomika, Bratislava: ELITA 2000
- Internet
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.