Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Cenová stratégia, cenová politika podniku

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12551
Posledná úprava
27.07.2020
Zobrazené
1 989 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úspešnosť podnikania závisí vo veľkej miere od toho ako presne si podnik nastaví ceny. Môže si vytvoriť svoju vlastnú cenovú stratégiu, ale tú treba neustále prispôsobovať aktuálnej situácii na trhu. Neexistuje preto žiadna zaručená cesta k úspechu. Je to všetko založené na šikovnosti a predvídavosti podnikateľa.
Vo svojej práci som sa venovala cenovej stratégii a cenovej politike podniku. Hoci tieto dva pojmy vyzerajú na prvý pohľad rovnako je medzi nimi niekoľko rozdielov. Cenová stratégia je plán toho približne za akú cenu chceme výrobok na trhu ponúkať počas jednotlivých fáz jeho životného cyklu. Podľa dĺžky tohto cyklu môže plánovať ceny na niekoľko týždňov, mesiacov, rokov. Stratégiu vytvárame už pred uvedením výrobku na trh.
Pri samotnej cenovej politike už presne určíme koľko bude výrobok stáť. Nevymýšľame tu už žiadne plány, len sa prispôsobujeme okolnostiam. Takto sa cena môže meniť z hodiny na hodinu, podľa okolností.

Teda cieľom mojej práce je charakterizovať cenovú stratégiu podniku a popísať cenovú politiku podniku.
...

Kľúčové slová:

cenová stratégia

tvorba cenovej stratégie

cena

podnik

cenová politika podniku

cenotvorba

podnikanie

trh

výrobok

služba

zisk

predaj

dopyt

rabat



Obsah:
  • OBSAH 1
    ZOZNAM ILUSTRÁCIÍ A TABULIEK 2
    ÚVOD 3
    1. CENOVÁ STRATÉGIA 4
    1.1. Tvorba a realizácia cenovej stratégie 4
    1.2. Obsah cenovej stratégie 4
    1.3. Činitele tvorby cenovej stratégie 6
    1.4. Oblasti cenotvorby 6
    1.5. Základné cenové stratégie 7
    1.6. Typy cenových stratégií 7
    2. CENOVÁ POLITIKA PODNIKU 13
    2.1. Výber vhodnej metódy 13
    2.2. Pružná diferenciácia cien 15
    ZÁVER 17
    ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV 18

Zdroje:
  • KAJANOVÁ J., Náklady a ceny. Bratislava: IRIS, 2005
  • RAJT Š., ZÁMEČNÍKOVÁ Z., Marketing pre obchodné akadémie. SPN, 2007
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko