Charakterizovanie metód tvorby ceny podniku a popísanie procesu tvorby ceny
Popis:
Úspech v podnikaní je vo veľkej miere závislí od toho ako sa presne v podniku nastavia ceny. V podniku sa môže vytvoriť vlastná cenová stratégia, ale tú treba neustále prispôsobovať aktuálnej situácii na trhu. Neexistuje preto žiadna zaručená cesta k úspechu. Je to všetko založené na šikovnosti a predvídavosti podnikateľa. Vo svojej práci som sa venoval cenovej stratégii a tvorbe cien v podniku. Hoci tieto dva pojmy vyzerajú na prvý pohľad rovnako je medzi nimi niekoľko rozdielov. Cenová stratégia je plán toho približne za akú cenu chceme výrobok na trhu ponúkať počas jednotlivých fáz jeho životného cyklu.
Zdroje:
- Synek, M.: Manažérska ekonomika. Grada Publishing 2003.ISBN 80-247-0515-X.
- Štangová, N.: Vybrané kapitoly podnikového hospodárstva. Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2006.
- Sedlák M. a kol. : Podnikové hospodárstvo, Bratislava IURA EDITON 2007
- Sedlák M. a kol. : Podnikové hospodárstvo, Bratislava Vydavateľstvo ALFA 1992
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.