Popis:
Pre zabezpečenie úspešnosti firmy na trhu je aj exaktne vypracovaná stratégia jej rozvoja, ktorej nosnou súčasťou je cieľ (či množina cieľov).
Firma - organizácia - podnik vytvára na základe rozdielnych záujmov jednotlivcov, skupín podnikov a okolia systém cieľov. Základným cieľom je dosahovanie primeraného zisku žiaduceho pre dlhodobý rozvoj, pri súčasnom rešpektovaní legislatívnych, spoločenských a ekologických požiadaviek a obmedzení.
Pre splnenie základného cieľa musia byť sformulované ďalšie špecifické a konkrétne ciele pre čiastkové oblasti podnikového hospodárenia, ktoré sú buď priamo alebo nepriamo podriadené základnému ekonomickému cieľu. Ciele organizácie tvoria východiská pre vypracovanie stratégie rozvoja organizácie. Vypovedajú o budúcom stave organizácie, jeho vstupoch, výstupoch a transformačnom procese, ktoré sa dajú vyjadriť kvantitatívnymi a kvalitatívnymi ukazovateľmi. Dôležité je ich správne formulovanie, na ktoré majú zásadný vplyv dve záujmové skupiny:
1. interné - vlastníci, manažéri a ostatní zamestnanci,
2. externé - veritelia, dodávatelia, odberatelia, štát a samospráva obcí a miest.
...
Kľúčové slová:
podnik
ciele podniku
cyklus podniku
životný cyklus podniku
firma
založenie firmy
organizácia
vznik organizácie
prosperita
stabilizácia
úpadok organizáciem
revitalizácia podniku
Obsah:
- 1 Firma ako cieľovo orientovaný systém 2
2 Životný cyklus organizácie 5
2.1 Založenie a vznik organizácie 6
2.2 Rast organizácie 7
2.3 Stabilizácia prosperujúcej organizácie 8
2.4 Kríza - úpadok a revitalizácia organizácie 9
2.5 Zánik organizácie 10
Zoznam použitej literatúry 12
Zdroje:
- Synek, M. a kol.: Podniková ekonomika. C.H - Beck, Praha 1999
- Kupkovič, M. a kol.: Podnikové hospodárstvo. Sprint vfra, Bratislava 2002
- Burcl, R., Bestvinová, V.: Podnikové hospodárstvo. Bratislava, 2003
- http://www.google.sk
- http://www.tahaky-referaty.sk