Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Členenie a charakteristika publicistických žánrov

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
17553
Posledná úprava
26.01.2009
Zobrazené
2 311 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
CHARAKTERISTIKA PUBLICISTICKÉHO ŠTÝLU

Publicistický štýl, inak nazývaný aj novinársky či žurnalistický štýl má už pevné postavenie medzi jednotlivými jazykovými štýlmi. Mohli by sme ho definovať ako štýl pomerne nový, ktorý sa vyvinul prebratím viacerých prvkov zo štýlu rečníckeho. „Dnes sa publicistický (žurnalistický) štýl definuje ako spôsob cieľavedomého výberu a tematického usporiadania tých spisovných jazykových prostriedkov, ktoré sa používajú na pohotovú, presnú a presvedčivú informáciu verejnosti o najaktuálnejších otázkach.“
Základnými vlastnosťami publicistického štýlu sú písomnosť, ktorá súvisí s jeho grafickou realizáciou v širokom zmysle slova. Ďalej monologickosť, verejnosť a pojmovosť. Medzi špecifické vlastnosti sa radia informačnosť, najvýraznejšia črta žurnalistiky, variabilnosť, koncíznosť a aktualizovanosť.

Kľúčové slová:

publicistický štýl

spravodajské žánre

analytické žánre

beletristické žánre



Zdroje:
  • DOČKAL, Miroslav a kol. Novinářské žánry. Praha: Novinář, 1973.
  • MISTRÍK, Jozef. Štylistika. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1984. ISBN 67-216-85
  • SLANČOVÁ, Dana. Praktická štylistika. Prešov: Slovacontact, 1996. ISBN 80-901417-9-X
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko