Členenie a charakteristika publicistických žánrov
«»
Prípona
.doc |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
16 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
17553 |
Posledná úprava
26.01.2009 |
Zobrazené
2 311 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
CHARAKTERISTIKA PUBLICISTICKÉHO ŠTÝLU
Publicistický štýl, inak nazývaný aj novinársky či žurnalistický štýl má už pevné postavenie medzi jednotlivými jazykovými štýlmi. Mohli by sme ho definovať ako štýl pomerne nový, ktorý sa vyvinul prebratím viacerých prvkov zo štýlu rečníckeho. „Dnes sa publicistický (žurnalistický) štýl definuje ako spôsob cieľavedomého výberu a tematického usporiadania tých spisovných jazykových prostriedkov, ktoré sa používajú na pohotovú, presnú a presvedčivú informáciu verejnosti o najaktuálnejších otázkach.“
Základnými vlastnosťami publicistického štýlu sú písomnosť, ktorá súvisí s jeho grafickou realizáciou v širokom zmysle slova. Ďalej monologickosť, verejnosť a pojmovosť. Medzi špecifické vlastnosti sa radia informačnosť, najvýraznejšia črta žurnalistiky, variabilnosť, koncíznosť a aktualizovanosť.
Kľúčové slová:
publicistický štýl
spravodajské žánre
analytické žánre
beletristické žánre
Zdroje:
- DOČKAL, Miroslav a kol. Novinářské žánry. Praha: Novinář, 1973.
- MISTRÍK, Jozef. Štylistika. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1984. ISBN 67-216-85
- SLANČOVÁ, Dana. Praktická štylistika. Prešov: Slovacontact, 1996. ISBN 80-901417-9-X
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.