Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Členenie obchodu, vývoj členenia a formy obchodu

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12273
Posledná úprava
05.10.2019
Zobrazené
1 838 x
Autor:
igor09
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Počas svojho vývoja obchod nadobúdal rôzne formy - vždy adekvátne spoločnosti, pre ktorú a v ktorej podmienkach praco-val. Výsledkom vývoja je nielen rôznorodosť, heterogénnosť fo-riem obchodu na jednej strane, ale i unifikácia, typizácia a špecializácia na druhej strane. Táto rozmanitosť vlastností, ktoré dávajú obchodu, podľa požiadaviek zákazníkov uspôsobuje vzhľad, umiestnenie, technické procesy, činnosti a podobne, sťažuje jednoznačné začlenenie známych foriem obchodu podľa akokoľvek umne premyslených kritérií do typových skupín. Tak napríklad predajňa s odevmi umiestnená v centre mesta - možno ju súčasne začleniť podľa všeobecne používaných kritérií do skupiny predajní - stacionárnych, špecializovaných, s obslu-hou, s vysokou hladinou cien, súkromnú, patriacu do reťazca...

Kľúčové slová:

zahraničný obchod

hospodárska politika

nákup

predaj

medzinárodný obchod

zákazník

vnútorný obchod

unifikácia

teória obchodu



Obsah:
  • 0 Úvod -3-
    1 Členenie obchodu -3-
    1.1 Podľa M. Kulčákovej -3-
    1.2 Podľa H. O. Schenka -4-
    1.3 Podľa Rudolfa Sefferta -5-
    1.4 Členenie obchodu podľa štatistiky -5-
    1.5 Štatistické členenie EUROSTATU -6-
    2 Vnútorný a zahraničný obchod -6-
    2.1 Vnútorný obchod -6-
    2.2 Zahraničný obchod -7-
    2.2.1 Význam zahraničného obchodu -7-
    2.2.2 Zahraničný obchod v hospodárskej politike -7-
    2.2.3 Nevýhody zahraničného obchodu -8-
    2.2.4 Spôsoby nákupu a predaja v zahraničnom obchode -8-
    2.3 Medzinárodný obchod -9-

Zdroje:
  • ŠLOSÁR, R. - ORBÁNOVÁ, D. - HROMÁ, Z. - KOVAĽOVÁ, A.: Podniková ekonomika pre 2. až 4. ročník obchodných akadémií. 2. časť. 2. vyd. Bratislava: SPN, 1998. ISBN 80-08-02730-4
  • VIESTOVÁ, K.: Teória obchodu. 1. vyd. Bratislava: EKONÓM, 2004. ISBN 80-225-1913-8
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko