Diferencované vyučovanie
Popis:
Každý jedinec je biologicky odlišný, je to podmienené dedičnosťou. Táto odlišnosť platí aj v oblasti výchovy a vzdelávania. Ak teda medzi deťmi existujú rozdiely vo vlastnostiach, schopnostiach, mentalite i záujmoch, potom aj koncepcia vyučovania by sa týmto odlišnostiam mala prispôsobiť. Cestou k tomu môže byť diferencované vyučovanie.
Zdroje:
- BÁLINT, ĽUDOVÍT: K diferenciácii podľa záujmov a schopností žiakov 2. stupňa základnej školy
- Pedagogická revue č. 4/1992, str. 274 – 283
- CEDRICHOVÁ, V. – KRESTOVÁ, J. – RAUDENSKÝ, J.: Možnosti diferenciácie žiakov na základnej škole
- Pedagogika č. 3/1993, str. 350, 360
- DITTRICH, PAVEL: Diferenciácia žiakov v škole.
- Pedagogická revue č. 3-4/1993, str. 134 – 144
- JARÁBEK, KAROL – VALKOVIČ GUSTÁV: Teória vyučovania
- Bratislava, SPN 1980, str. 204 – 209
- JOHANIDESOVÁ, DARINA: Diferencovaná práca v 1. a 2. ročníku
- Naša škola č. 5/2001-2002, str. 24 – 27
- PETLÁK, ERICH: Všeobecná pedagogika
- Bratislava, IRIS 1997, str. 207 – 214
- ŠURDA, JOZEF: Diferencované vyučovanie ako prostriedok zefektívnenia vyučovacieho procesu
- Naša škola č. 2/2002-2003, str. 28 – 30
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.