Popis:
V našej semestrálnej práci sa budeme zaoberať problematikou Influencer marketingu. Na hlbšie pochopenie danej problematiky si hneď v úvode musíme vymedziť pojem digitálny marketing. Digitálny marketing sa zaraďuje k súčasti nových trendov v marketingovej komunikácii. Súvisí to najmä s masovou dostupnosťou nových technológií. Pod týmto pojmom si možno predstaviť mnohé nástroje a kanály, spojené s najnovšími informačnými technológiami - čiže s internetom a mobilnou komunikáciou. V jednoduchosti môžeme digitálny marketing definovať ako reklamu a propagáciu v nových médiách - najmä prostredníctvom internetu, cez e-mail, cez telefón a cez sociálne siete.
V ďalších častiach práce si priblížime aj pojmy influencer, influencer marketing a uvedieme aj príklad na takýto druh marketingovej komunikácie.
...
Influencer marketing involves a brand collaborating with an online influencer to marketone of its products or services.Influencer je novodobá profesia, ktorú stvorili verejné profily na sociálnych sieťach. Môže sa ním stať každý, kto je natoľko extrovertný a zaujímavý, že ho začne na sociálnych sieťach sledovať dostatočné množstvo ľudí, aby za ich videnia boli značky ochotné platiť. Followeri sa k nim radi vracajú a nechávajú sa inšpirovať - ovplyvňovať. Vtedy sa stávajú influencermi a začínajú byť zaujímaví pre spoločnosti na propagovanie produktov a služieb. Spolupráca s influencermi je jednoduchšia, osobnejšia, firmy sa k nim ľahšie dostanú a navyše je nepomerne lacnejšia ako s celebritami. Môžeme očakávať, že influencer marketing bude stále menej o celebritách a viac o reálnych ľuďoch, s ktorými sa môžu followeri stotožniť. Aj v dnešnej digitálnej dobe je „WOM =word-of-mouth“ najsilnejšou zbraňou. CITATION ADM21 \l 1051 (agentúr), 2021)
Influencer marketing je dnes najrýchlejší spôsob , ako získať zákazníkov. Vzhľadom na rôzne výhody (uvedené nižšie), ktoré ponúka značkám, stratégia rastie obrovským tempom.
...
Kľúčové slová:
marketing
digitálny marketing
influencer
spotrebiteľ
influenc
vplyv
sila vplyvu
psychológia vplyvu
influencer marketing
propagácia
Instagram
Facebook
YouTube
Twitter
sociálne siete
Obsah:
- 1. ÚVOD 3
2. Čo je influencer marketing? 3
1.1. Prečo funguje psychológia vplyvu? 3
1.2. Kto môže byť influencerom? 4
1.3. Rozdiel medzi mikro a makroinfluencerom 4
1.4. Influencer marketing počas covidu 5
1.5. AboutYou kampaň 5
1.6. Instagram, ako platforma influencerov 6
1.7. Top slovenskí influenceri 6
3. Ako influencer ovplyňuje rozhodovania spotrebiteľov 7
2.1. Sociálne siete a marketing 10
2.2. Výhody pre spotrebiteľov 11
4. Záver 12
Zdroje:
- prednášky
- prezentácie
- odborná literatúra
- internet