Ekonómia vzdelávania a pedagogická evalvácia
«»
Popis:
Pedagogika je veda, ktorá stále prináša niečo nové do svojho oboru a preto aj ide o vedu s pestrou škálou. Možno sa hovorí že ide len o proces edukácie, avšak my, čo sa tým zaoberáme, vieme že pedagogika nie je len o tom. V tejto vede totižto ide aj o rôzne pojmy a medzi dôležité faktory v pedagogike a samotnej edukácii patrí ekonómia vzdelávania a samotná pedagogická evalvácia.
Cieľom seminárnej práce bude oboznámenie s ekonómiou vzdelávania, bez ktorej by vlastne ani nebolo možné vyučovať a zaoberať sa otázkami pedagogiky v rôznych smeroch, pretože v každej oblasti ako to je aj v samotných súkromných a štátnych podnikoch aj tu sú pravidlá ako efektívne a ekonomicky vzdelávať.
Ďalej by sme mohli poukázať na samotnú pedagogickú evalváciu a síce priblížiť to na základe už samotných oblastí jednotlivej evalvácie ako je evalvácia vzdelávacích potrieb, edukačných prostredí a iných.
Mnohí si neuvedomujú potrebu riadneho chodu v pedagogike a v školstve samom, je dôležité pozerať sa aj na tento spôsob riadenia v procese vzdelávania. Tiež bližšie priblíženie jednotlivých evalvácii v konkrétnych smeroch.
V súčasnej pedagogike by sa dalo rozprávať o mnohých nových smeroch, pretože každú chvíľu svet prichádza s novými myšlienkami a problematikou. Moderná doba prináša každú chvíľu nové situácie na riešenie a vďaka nim sa naša pedagogika a evalvácia zlepšuje a prináša nám možnosti objavenia nových systémov a javov.
Kľúčové slová:
ekonómia vzdelávania
pedagogická evalvácia
Obsah:
- 1 EKONÓMIA VZDELÁVANIA 4
1.1 Náklady na vzdelávanie 4
1.2 Efektívnosť a kvalita vzdelávania 4
1.3 Vzdelávanie a trh práce 5
2 PEDAGOGICKÁ EVALVÁCIA 6
2.1 Evalvácia vzdelávacích potrieb 6
2.2 Evalvácia edukačného prostredia 6
2.3 Evalvácia učenia a vyučovania 6
2.4 Evalvácia vzdelávacích výsledkov 7
ZÁVER 8
ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY 9
PRÍLOHY 10
Zdroje:
- Blaško, M. Úvod do modernej didaktiky II. [online]. 2010. 80 s.
- Európska spolupráca. [online].
- PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2000. 261 s. ISBN 80-7178-399-4.
- Štatistika nezamestnaných absolventov škôl v SR. [online].
- Žiakov odborné vzdelávanie neláka, trh práce však odborníkov potrebuje. [online].
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.