Popis:
1. Úvod
Rýchle zmeny v oblasti vedy a techniky, rozvoj informačných technológií, nárast konkurencie, globalizácia ekonomiky a pod., spôsobujú, že žiadna spoločnosť nemôže zotrvať dlhú dobu pri existujúcom výrobnom programe. Zákazníci si želajú a očakávajú stále nové a dokonalejšie produkty. Konkurencia sa usiluje, aby ich čo najrýchlejšie vyprodukovala a ponúkala na trhu.
Bez programu vývoja nového produktu (NPD - New Product Development)
sa nezaobíde žiadna výrobná spoločnosť (ale ani spoločnosť poskytujúca služby), ak chce byť na trhu lídrom vo svojej oblasti. Práve nové úspešné produkty prinášajú spoločnostiam najväčšie zisky (mobily, LCD obrazovky, notebooky a pod.).
Vyvíjať nový produkt, ktorý má byť na trhu úspešný a má spoločnosti vrátiť vynaložené náklady a prinášať aj zisk, si vyžaduje vyvíjať ho v súlade s požiadavkami zákazníkov. Preto sledovať a uspokojovať požiadavky a spokojnosť zákazníkov je východiskom pre úspešný proces NPD. Rovnako dôležité je nepretržité sledovanie konkurencie, aby určitá spoločnosť dokázala okrem iného správne načasovať vstup nového výrobku na trh.
Kľúčové slová:
etapy
produkt
komercionalizácia
nápady
analýza
Obsah:
- 1. Úvod 1
2. Etapy procesu vývoja nového výrobku 2
2.1 Zrod nápadov 3
2.2 Predvýber nápadov 4
2.3 Spracovanie a testovanie koncepcie 4
2.4 Spracovanie marketingovej stratégie 5
2.5 Podnikateľská analýza 6
2.6 Realizácia produktu 7
2.7 Testovanie na trhu 7
2.8 Komercionalizácia 8
2.9 Urýchlenie vývoja nového produktu 9
3. Záver 10
4. Zdroje 11
Zdroje:
- COOPER, R. G..: Winning at New product. Addison - Wesley Publishing Company, Massachusetts 1994
- DOUGHERTY, D.: Understanding New Markets for New Products. Strategic Management Journal, number 11, 1990
- DUFINEC, I. - Fečíková, I. - Fic, J. - Markulík, Š. : Virtuálny priebeh procesného manažérstva kvality produkcie v integrovanom systéme riadenia podniku. Acta mechanica Slovaca, Košice 2002
- ADAIR, John Eric. Efektivní inovace. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80- 86851-04-4.
- PITRA, Zbyněk. Inovační strategie. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-461-4.