Etapy základného plávania a didaktika nácviku plaveckých spôsobov kraul a znak
Popis:
Plávanie ako pohybová aktivita, je učením získaná pohybová zručnosť riešiť konkrétnu pohybovú úlohu vo vodnom prostredí. V procese motorického učenia predstavuje plávanie určitý stupeň aktívnej pohybovej adaptácie. Pokiaľ v minulosti sa zdôrazňoval plavecký pohyb v jeho mechanickom prevedení, v poslednom období naberá na význame modernejší prístup. Aktivita, emocionalita, kreativita, socializácia sú vnútornými „motormi“ úspešnosti vyučovania plávania. Akcentuje sa špecifičnosť vodného prostredia v porovnaní s ostatnými pohybovými aktivitami na suchu, jeho dominancia v štruktúre športových záujmov detí a mládeže, ako i jeho potreba pre život človeka.
Kľúčové slová:
plávanie
kraul
znak
nácvik plávania
práca paží
dýchanie
Obsah:
- Prípravná etapa
Základná etapa
Zdokonaľovacia etapa
Plavecký spôsob kraul
Nácvik
Chyby
Fáza prenášania
Fáza záberu:
Obrátka:
Plavcký spôsob znak
Práca nôh:
Nácvik
Chyby
Práca paží
Dýchanie
Obrátka
Hry v základnom plaveckom výcviku
Grafická časť
Zoznam použitej literatúry:
Zdroje:
- Jursík, D. a kol.: Teória a didaktika plávania - Športový tréning. Bratislava: Univerzita Komenského, 1991
- Turek, M.: Plávanie. Košice: Rektorát Univerzity P. J. Šafárika v Košiciach, 1992
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.