Popis:
Etika a etiketa je v súčasnosti dôležitým prvkom v obchodnom styku. Ekonómovia tvrdia, že vhodné správanie sa manažérov, prináša konkurenčnú výhodu pre firmy. Táto výhoda potom prináša úspech, a to je hlavným cieľom každej firmy.
Hovorí sa, že etika je súbor nepísaných pravidiel. Tému „ Etika a etiketa v práci manažéra“ som si zvolila, pretože si myslím, že okrem organizačných úloh manažéra, je potrebné vedieť kedy, kde a ako sa má správať. Nepísané pravidlá etikety by mali byť samozrejmosťou v spoločenskom ale aj obchodnom styku. Ľudia, ktorí sa správajú slušne v každej situácii, sú obvykle obľúbenými v kolektíve. Človek, ktorý je obľúbený nepriamo prináša úspech pre seba ako aj pre firmu, kde pracu-je.
Hlavným cieľom seminárnej práce je ozrejmiť význam etiky a etikety v rámci manažérskej práce a zhodnotiť vedomosti manažérov týkajúcich sa danej témy...
Kľúčové slová:
etika
manažérska etika
manažér
imidž manažéra
komunikácia manažéra
Obsah:
- 1. Etika vo všeobecnosti 4
1.1 Manažérska etika 4
1.2 Charakteristika manažérskej etiky 5
2. Úrovne manažérskej etiky 5
2.1 Manažérska etika na individuálnej úrovni 6
2.2 Manažérska etika na inštitucionálnej úrovni 6
3. Prístup k manažérskej etike 7
4. Štruktúra manažérskej etiky 8
5. Morálny profil manažéra 9
5.1 Model morálneho profilu manažéra 9
6. Etiketa vo všeobecnosti 10
6.1 Etiketa a etika 11
6.2 Spoločenská komunikácia manažéra - „každodenná maličkosť“ 11
6.2.1 Pozdrav, podanie ruky, oslovenie 11
6.2.2 Vizitka 12
6.2.3 Oblečenie 13
6.2.4 Imidž manažéra 14
6.2.5 Imidž manažérky 15
Zoznam použitej literatúry
Záver