Etika komunikácie
Popis:
Komunikácia má svoje nenahraditeľné miesto v podnikateľských aktivitách. Je to proces odovzdávania názorov, myšlienok, pocitov, ale aj sebapoznanie, vzájomné obohacovanie. Nesprávna komunikácia môže narušiť vzájomné vzťahy medzi pracovníkmi organizácie, prípadne spôsobiť aj vážne ťažkosti v riadení ľudí a tak vplývať v negatívnej miere na celkové výsledky práce. Nevhodne použitá verbálna či neverbálna komunikácia alebo jej zlé dekódovanie môžu mať za následok narušenie vzťahov medzi komunikujúcimi až prerušenie komunikácie, čo môže spôsobiť vážne ohrozenie až poškodenie záujmov podnikateľského subjektu alebo jeho obchodných partnerov. Naopak obchodná komunikácia môže uľahčiť osobný kontakt, zlepšiť medziľudské vzťahy v pozitívnom zmysle. To všetko závisí od toho, ako manažér zvládne profesionálny štýl komunikácie. Komunikácia v súlade s etikou je prostriedkom vytvorenia dobrých pracovných a obchodných vzťahov a tým aj priaznivej pracovnej atmosféry v organizácii.
Kľúčové slová:
etika
komunikácia
etika komunikácie
verbálna komunikácia
neverbálna komunikácia
interkulturálna komunikácia
prekážky v komunikácii
porušovanie etiky
mobbing
Obsah:
- ÚVOD
1 ETIKA KOMUNIKÁCIE
1.1 VERBÁLNA KOMUNIKÁCIA
1.1.1 Kultúra reči
1.1.2 Schopnosť počúvať
1.2 NEVERBÁLNA KOMUNIKÁCIA
2 ETIKA V INTERKULTURÁLNEJ KOMUNIKÁCII
2.1 ROZDIELY V OBCHODNÝCH KULTÚRACH
2.1.1 Etika komunikácie v obchodných kultúrach
2.2 ETIKA KOMUNIKÁCIE VO VYBRANÝCH KRAJINÁCH
3 PREKÁŽKY V KOMUNIKÁCII A PORUŠOVANIE ETIKY
3.1 MOBBING NA PRACOVISKU
ZÁVER
ZOZNAM POUžITEJ LITERATúRY
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.