Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Etika v reklame

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
30 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7788
Posledná úprava
22.06.2018
Zobrazené
1 356 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Význam a úlohu etiky v marketingovej komunikácii azda najlepšie vystihuje tento citát: „Keď právo nestačí a etika sa nás netýka, tak je zle. A nielen v reklame“ (Horňák, P. 2003, s.63). Tieto slová obsahujú hlbokú pravdu, na ktorú sa však často zabúda. Chcem sa preto zaoberať témou z oblasti etiky. Je jednou zo základných súčastí kultúry danej spoločnosti a kritériom merania jej vyspelosti. Jej úlohou spočíva v snahe o dodržiavanie etických zásad v jednotlivých oblastiach nášho života. To platí aj pre sféru reklamy(Horňák, P. 2003, s.64).
Cieľom mojej práce je objasniť problematiku etiky v reklame. Moje dôvody sú jednoduché. Reklama je fenomén, ktorý má obrovskú moc. Je schopná modifikovať myslenie a chovanie más. Je to účinná zbraň manipulácie, s ktorou sa musí zaobchádzať veľmi opatrne. Vždy to tak ale nie je. Hranice sú často prekračované a následky môžu mať veľký rozsah.
Reklama, ale aj celá oblasť marketingovej komunikácie sa stala aj na Slovensku po roku 1989 integrálnou súčasťou trhovej ekonomiky. Pri pohľade na uplynulé roky je zrejmé, že reklama sa zmenila vo svojej kvalite i kvantite. Dôkazom toho je aj nárast finančných prostriedkov, ktoré investujú zadávatelia do tejto oblasti, ale aj zvyšovanie kreatívnej úrovne, či množstvom reklamných výpovedí, ktorými sme oslovovaní na každom kroku. Zmenila sa aj legislatíva v tejto sfére a to dobrým smerom. Príkladom je zákon o reklame, samoregulácia v oblasti etiky zásluhou Rady pre reklamu, viaceré právne normy, nariadenia a etické kódexy reklamy (Horňák P. 2003, s.4). Tieto plnia funkciu regulátora a usilujú o ochranu konečného spotrebiteľa. Vzhľadom na ich význam im venujem časť svojej práce.

Kľúčové slová:

reklama

etické zásady

reklama

konflikt

etika

marketing

komunikácia



Obsah:
  • Úvod
    Pojmy reklama a etika
    Etické zásady - konflikt záujmov
    Rada pre reklamu SR
    Zoznam bibliografických odkazov

Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko