Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Hnacia sústava - Technický opis komponentu - Diferenciál

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13284
Posledná úprava
13.11.2020
Zobrazené
1 804 x
Autor:
lubik69
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Technický opis komponentu
Diferenciál je časťou hnacej sústavy automobilu. Je to mechanizmus rozdeľujúci hnaciu silu na obidve kolesa poháňanej nápravy. Významnú úlohu zohráva pri prejazde zákrutami kedy sa kolesa jeden nápravy, vplyvom opisovanej kružnice, točia rozdielnými otáčkami. Rozdelenie tejto hnacej sily zabezpečuje práve tento diferenciál. Diferenciál ktorý rozdeľuje hnaciu silu medzi nápravy vozidla sa nazýva medzinápravový diferenciál. Diferenciál ktorý rozdeľuje hnaciu silu medzi polosy sa nazýva nápravový diferenciál. Diferenciál pracuje na princípe planetovej prevodovky.

1.1. Základné rozdelenie diferenciálu
a) Diferenciál sa v závislosti od svojej funkcie rozdeľuje na niekoľko typov:
1. Samosvorný
2. Čiastočne samosvorné
3. Nesamosvorný
Technický opis komponentu

1.1.2.Čiastočne samosvorný diferenciál
Diferenciál aj pri zmene smeru jazdy sa správa ako nesamosvorný, avšak pri poklese otáčok na jednej strane, začnú sa satelity na jednej strane pribrzďovať vplyvom trenia medzi ozubenými kolesami. Satelity sa však nikdy nezastavia.
...

Kľúčové slová:

technika

komponent

technický opis

diferenciál

princíp diferenciálu

varianty

vývojové trendy

varianty diferenciálu

medzipravhový diferenciál

auto

automobil

hnacia sústava



Obsah:
  • 1. Technický opis komponentu
    1.1. Základné rozdelenie diferenciálu
    1.1.1. Samosvorný diferenciál
    1.1.2. Čiastočne samosvorný diferenciál
    1.1.3. Nesamosvorné
    1.2. Princíp diferenciálu
    1.2.1. Planétová prevodovka
    1.2.3. Funkcia diferenciálu
    1.2.3. Vlastnosti diferenciálu
    2. Varianty diferenciálu
    2.1. Samozverný diferenciál
    2.1.1. Lamelový diferenciál - závislí od zaťaženia
    2.1.2. Lamelový diferenciál - s predpätím od pružín
    2.1.3. Lamelový diferenciál - s viskóznymi spojkami
    2.1.4. Závitovkový diferenciál
    2.2. Diferenciál so zaradenou uzavierkou
    3. Vývojové trendy
    3.1. Diferenciál Dynamic Performance
    3.2. Active Center Differential
    3.3. Torsen C
    3.4. Driver Controlled Center Differential
    3.5. Diferenciál v pohne - 4MATIC
    3.6. Diferenciál v pohne - 4XMOTION
    4. Alternatíne riešenie medzinápravového diferenciálu
    4.1. Haldex
    4.2. Lamelová spojka - x-drive
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko