IKEA - Semestrálny projekt z Medzinárodného manažmentu
Popis:
1 Zrod a vývoj spoločnosti, súčasný stav
Ikea sa vyvíjala v južných lesoch Švédska, pričom sa stala významnou obchodnou spoločnosťou vo vyše 40 krajinách a teritóriách po celom svete. Firmu založil v roku 1943 švéd Ingvar Kamprad. Ako názov firmy použil svoje iniciály I a K spolu s písmenom E, čo bolo písmeno z názvu farmy rodičov a posledné A je odvodené od jeho rodného mesta Agunnaryd. Prvý obchod otvoril v meste Älmhult vo Švédsku v roku 1958 a od vtedy bola expanzia vo veľkom náraste. V súčasnosti Ikea vlastní 216 obchodov v 24 krajinách. Od roku 2008 plánovala otvoriť ďalších 22 nových obchodov. Jej ročný obrat tvorí viac než 21,5 biliónov EUR.
Dlhá cesta vývoja firmy začala už v 20. rokoch kedy začal päťročný Ingvard predávať po susedoch zápalky a vo svojich siedmich rokoch začal s predajom mimo domova na svojom bicykli. Už ako malý chlapec zistil, že dokáže v Štokholme kúpiť zápalky vo veľkom množstve a potom ich predávať individuálne za veľmi nízke ceny, ale stále so ziskom.
Kľúčové slová:
medzinárodný manažment
spoločnosť
podnikanie
komunikačná stratégia
globálna stratégia
marketingové stratégie
Japonsko
Čína
Obsah:
- Obsah 2
1 Zrod a vývoj spoločnosti, súčasný stav 4
1.1 IKEA Stores 8
1.2 Target group 8
1.3 Podnikateľská misia 9
1.4 Novinky IKEA 10
2 Stratégie 11
2.1 Komunikačná stratégia 12
2.2 Marketingová stratégia 12
2.3 Globálna stratégia 12
2.4 Poskytované služby 13
3 Súčasný stav 13
4 Analýza vstupu na vybrané trhy, marketingové stratégie ( Čína, Japonsko, Slovensko) 14
4.1 Čína 14
4.2 Japonsko, faktory ovplyvňujúce vstup IKEA na japonský trh 15
4.3 IKEA in Slovakia 17
5 Záver 20
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.