Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Implementácia princípov TQM vo vybranej organizácii - semestrálna práca

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
36 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44070
Posledná úprava
19.02.2014
Zobrazené
2 699 x
Autor:
majso
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
TQM

Total quality management alebo komplexné manažérstvo kvality sa v posledných 30 rokoch stalo jedným z najdôležitejších a najkomplexnejších prístupov k riadeniu kvality v organizáciách. Svoju silnú pozíciu aj dnes potvrdzuje tým, že hrá dôležitú rolu pri riadení v najúspešnejších organizáciách na svete. Komplexné manažérstvo kvality (ďalej už len TQM) definuje A. Mateides ako:

„Prístup manažmentu organizácie zameraný na kvalitu, založený na účasti všetkých členov organizácie s cieľom dosiahnuť dlhodobý úspech prostredníctvom uspokojovania zákazníkov a prospechu všetkých členov podniku a spoločnosti.“

Cieľom komplexného manažérstva kvality (TQM) je dlhodobý úspech dosahovaný prostredníctvom spokojného odberateľa, zisk všetkých členov organizácie a jej celková prosperita. Ale z čoho vznikol tento názov?

Kľúčové slová:

Totálny manažment kvality

koncepcia

zavádzanie

príprava

podmienky

podpora procesu

benchmark

stratégia



Obsah:
  • Tqm
    Koncepcia tqm
    Zavádzanie tqm
    Podmienky pre úspešné zavedenie tqm
    Príprava procesu zavádzanie tqm
    Podpora procesu zavádzania tqm
    Cesta uplatnenia princípov tqm
    Zabezpečenie úspešného zavedenia tqm
    Ťažkosti pri zavádzaní tqm
    Subsystémy tqm
    Orientácia na zákazníka
    Model výnimočnosti efqm
    Meranie spokojnosti zákazníka
    Meranie výkonnosti procesov
    Proces benchmarkingu
    Role tímov a ich zodpovednosť
    Osobná zodpovednosť a rast výkonnosti tímu
    Stratégia „six sigma“
    Princípy six sigma
    Literatúra:

Zdroje:
  • HRUBEC, J. - VIRČÍKOVÁ, E. a kol. 2009. Integrovaný manažérsky systém. 1. vyd. Nitra: SPU, 2009. 544 s. ISBN 978-80-552-0231-0
  • NENADÁL, J. Moderní systémy řízení jakosti : Quality management. 2. doplněné vyd. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-071-6.
  • VEBER, J. aj. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0194-4.
  • MATEIDES, A. et al. 2006. Manažérstvo kvality: história, koncepty, metódy. Bratislava : EPOS, 2006. 751 s. ISBN 80-8057-656-4.
  • PLURA, J. 2001. Plánování a neustálé zlepšování jakosti. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2001. 245 s. ISBN 80-7226-543-1.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko