Implementácia princípov TQM vo vybranej organizácii - semestrálna práca
«»
Popis:
TQM
Total quality management alebo komplexné manažérstvo kvality sa v posledných 30 rokoch stalo jedným z najdôležitejších a najkomplexnejších prístupov k riadeniu kvality v organizáciách. Svoju silnú pozíciu aj dnes potvrdzuje tým, že hrá dôležitú rolu pri riadení v najúspešnejších organizáciách na svete. Komplexné manažérstvo kvality (ďalej už len TQM) definuje A. Mateides ako:
„Prístup manažmentu organizácie zameraný na kvalitu, založený na účasti všetkých členov organizácie s cieľom dosiahnuť dlhodobý úspech prostredníctvom uspokojovania zákazníkov a prospechu všetkých členov podniku a spoločnosti.“
Cieľom komplexného manažérstva kvality (TQM) je dlhodobý úspech dosahovaný prostredníctvom spokojného odberateľa, zisk všetkých členov organizácie a jej celková prosperita. Ale z čoho vznikol tento názov?
Kľúčové slová:
Totálny manažment kvality
koncepcia
zavádzanie
príprava
podmienky
podpora procesu
benchmark
stratégia
Obsah:
- Tqm
Koncepcia tqm
Zavádzanie tqm
Podmienky pre úspešné zavedenie tqm
Príprava procesu zavádzanie tqm
Podpora procesu zavádzania tqm
Cesta uplatnenia princípov tqm
Zabezpečenie úspešného zavedenia tqm
Ťažkosti pri zavádzaní tqm
Subsystémy tqm
Orientácia na zákazníka
Model výnimočnosti efqm
Meranie spokojnosti zákazníka
Meranie výkonnosti procesov
Proces benchmarkingu
Role tímov a ich zodpovednosť
Osobná zodpovednosť a rast výkonnosti tímu
Stratégia „six sigma“
Princípy six sigma
Literatúra:
Zdroje:
- HRUBEC, J. - VIRČÍKOVÁ, E. a kol. 2009. Integrovaný manažérsky systém. 1. vyd. Nitra: SPU, 2009. 544 s. ISBN 978-80-552-0231-0
- NENADÁL, J. Moderní systémy řízení jakosti : Quality management. 2. doplněné vyd. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-071-6.
- VEBER, J. aj. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0194-4.
- MATEIDES, A. et al. 2006. Manažérstvo kvality: história, koncepty, metódy. Bratislava : EPOS, 2006. 751 s. ISBN 80-8057-656-4.
- PLURA, J. 2001. Plánování a neustálé zlepšování jakosti. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2001. 245 s. ISBN 80-7226-543-1.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.