Interná komunikácia
Popis:
1. Manažérska komunikácia
Komunikácia zohráva pri vykonávaní manažérskej profesie priam nezastupiteľnú úlohu. Základnou podmienkou manažéra je práca s ľuďmi a preto je komunikácia nevyhnutnosťou. Manažér musí odovzdávať správy svojim podriadeným, aby ich tak mohol riadiť. Zároveň musí byť aktívnym poslucháčom, aby tak vďaka tejto spätnej väzbe v konečnom dôsledku zdokonaľoval vlastnú prácu. Dôležitosť komunikácie v manažmente si uvedomovala aj väčšina odborníkov v tejto oblasti napr. americký teoretik Peter F. Drucker ju zaradil medzi základné manažérske funkcie. Najčastejšie ju však začleňujeme do kategórie prelínajúcich sa manažérskych funkcií, keďže ju manažéri využívajú pri plnení svojich hlavných funkcií.
Komunikácia je v podniku nevyhnutná pre samotnú jeho existenciu. Nositeľom podnikovej komunikácie je manažér. Ten v rámci vykonávania svojej funkcie nepoužíva len bežné komunikačné prostriedky zrozumiteľné aj pre laikov v tejto oblasti. Podobne ako lekár, právnik či ekonóm musí využívať, tejto profesii prislúchajúcu, profesionálnu komunikáciu...
Kľúčové slová:
komunikácia
interná komunikácia
manažment
Obsah:
- 1 Manažérska komunikácia 3
2 Úloha lídra 4
2.1 Získanie spätnej väzby 4
2.2 Vysvetlenie zmeny v komunikácii 5
Záver 6
Literatúra 7
Zdroje:
- BOOTHMAN, N.: Trénink obchodní komunikace, Praha: Portál, 2006, ISBN 80-7178-904-6
- MAJTÁN, M.: Manažment, Bratislava: Sprint, 2003. ISBN 80-89085-17-2
- PAPULA, J.: Minimum manažéra alebo profesia, ktorá stojí zato, Bratislava: Elita, 1995. ISBN 80-85323-86-9
- Časopis Trend 19/2004: „Zlá interná komunikácia neprospieva ani externej“.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.