Popis:
Internet je niečo neopísateľné, je to zázrak dnešnej doby, aj keď si to mnohí neuvedomujeme. Je to prostriedok, ktorý umožňuje našim myšlienkam cestovať najvyššou dosiahnuteľnou rýchlosťou - rýchlosťou svetla. Umožňuje nám komunikovať, nech sme kdekoľvek, mať prístup k informáciám a k zábave, akú potrebujeme. Internet je však čosi viac. Je to miesto, kde mnohí z nás trávia množstvo času. Pre mnohých z nás je to aj naše pracovisko alebo pomôcka k štúdiu.
Emailovou adresou dnes disponuje priveľké percento populácie, než aké by sa dalo kýmkoľvek ignorovať. Tak ako bol Internet vo svojich začiatkoch vyhranený pre úzku skupinu ľudí, tak je dnes práve vďaka elektronickej pošte, prístupný prakticky komukoľvek. Tým, že sa stal prístupným, nadobudol zároveň užitočnosť a spätne - jeho nesmierny úžitkový potenciál nútil (a núti) človeka k jeho sprístupňovaniu. S masovým rozšírením Internetu je však spätá aj iná technológia - World Wide Web. Celosvetová pavučina dala Internetu grafickú podobu a na Internete to znamenalo rovnakú revolúciu, ako keď firma Apple vyvinula, dnes už legendárny MacOS, prvý operačný systém s grafickým rozhraním.
Z hľadiska reklamy je dôležité zistenie, že prevažná väčšina používateľov Internetu si všíma reklamu na internetových stránkach a takmer všetci na ňu niekedy kliknú.
Zadávatelia reklamy pochopili, že Internet predstavuje v podstate rovnocenné reklamné médium voči televízii, tlači, či rozhlasu. Pochopili potenciál budovania značky prostredníctvom bannerov. Dnes predstavuje reklama na Internete samostatný odbor reklamy, ktorý sa vyznačuje určitými konkrétnymi špecifikami
Kľúčové slová:
banner
skyscraper
Leader board
brandingová kampaň
web washer
Obsah:
- Úvod 5
Technologické predpoklady fungovania internetovej reklamy 6
PHP 6
Princíp fungovania PHP 7
MySQL 7
Štruktúra internetového reklamného trhu 7
Prevádzkovatelia www serverov 8
Nezávislé auditné agentúry 8
Prevádzkovatelia štatistických serverov 8
Výmenné servery 8
Internetové reklamné agentúry 9
Banner - základný reklamný komunikát 9
Banner - reklamný prúžok na stránke. 9
Banner - reprezentant internetovej reklamy 9
Banner - výtvor počítačovej grafiky 10
(Ne)účinnosť bannerovej reklamy 10
Tradičné formáty reklamného bannera 10
Banner s vertikálnym posúvníkom 397 x 72 11
Banner (Full banner) 468 x 60 px 11
Half banner 234 x 60 px 11
Square 125 x 125 px 11
Button 1 120 x 60 px 12
Button 2 120 x 90 px 12
Microbutton 88 x 31 px 12
Vertical banner 12
Nové druhy bannerov 13
Skyscraper a WideSkyscraper 13
Leader board 728 x 90 14
Splash banner 14
Out of The Box 14
Intersitial 14
Supersitial 14
Reklamné kampane 15
Brandingová kampaň 15
Direct-marketingová kampaň 15
Výhody internetovej reklamy 15
Zacieliteľnosť 15
Merateľnosť 16
Doručiteľnosť a flexibilita 16
Interaktivita 16
Program WebWasher 17
Návštevnosť serveru 17
Odkaz na základe Unique hosts 17
Odhad na základe Cookies 17
Meranie návštevnosti externými servermi 17
Metódy predaja 18
Flat-fee model 18
CPT model 18
Revenue Based model 18
Záver 18
Použitá literatúra 19
Register 19
Zoznam kľúčových slov 19
Zoznam obrázkov - 19 -
Zoznam grafov - 19 -
Zdroje:
- Internet pro úplné začátečníky - Jiří Lapáček
- Stuchlík, Dvořáček - Reklama na internetu
- Juraj Bednár - V sieti
- S počítačem do Evropy - Marcela Fejtová, Jiří Chábera, Antonín Jančařík a ďalší.