Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Jednanie so zákazníkom

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6447
Posledná úprava
02.08.2018
Zobrazené
2 227 x
Autor:
lifelike
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Žijeme v ére komunikácie. Väčšina našich úspešných krokov či rozhodnutí závisí dnes práve od našej schopnosti komunikovať. Cieľom komunikácie je dosiahnutie vzájomného porozumenia, hovoriť slovami, ktorých presný význam je zrejmý aj druhej strane. Žiaden počítač nemôže súperiť s fungovaním mozgu, pretože nijaký počítač si nedokáže prepísať vlastný program. Všetky počítačové formy „myslenia“ sú obmedzené programom spusteným v danom čase. Ale ľudský mozog dokáže kontrolovať vlastné operácie a podľa potreby prepisovať scenár. To nám umožňuje pružne reagovať na zmeny a vyberať si ten správny postup riešenia danej situácie. Pretože veľakrát máme pripravených viacero taktík, ako pokračovať v rozhovore a to podľa toho, ako očakávame, že sa samotné jednanie bude vyvíjať. A môže sa napriek dobrej príprave stať, že nastane zlom, aký sme vôbec nepredpokladali. A je tu práve mozog, ktorý v rýchlosti prehodnotí danú situáciu a navrhne riešenie. Proces myslenia sa začína v takých situáciách, keď sa pred človekom objaví nový cieľ, či skutočnosť na riešenie ktorej už nestačia predošlé skúsenosti a spôsoby realizácie. Takéto situácie nazývame problémové. Práve tieto situácie sú barometrom našej prípravy na zvládanie rôznych situácii, ktoré môžu nastať. Práve vtedy sa najlepšie pestuje myslenie človeka, myslenie skutočne samostatné, schopné prekonávať ťažkosti. Myslenie však nemožno obmedziť len na riešenie problémov. Stretávame s ním aj pri tvorení úloh.

Kľúčové slová:

jednanie

zákazník

ponuka

cena

dohoda

komunikácia

vzájomné porozumenie

barometer

neistota

naivnosť



Obsah:
  • Ako jednať s obtiažnymi ľuďmi?
    Návod na prípravu k jednaniu
    Ako vyzerá dobrá dohoda
    Užitočné vlastnosti dobrého jednateľa
    Chybné vlastnosti
    Čo ak sa jednanie nepodarí?
    Literatúra

Zdroje:
  • Richard M.Restak, M.D.: Krajiny mozgu, Bratislava: Slovenský spisovateľ, 1998
  • Július Boroš: Psychológia pre mladých, Bratislava: Smena, 1986
  • Eva Bedrnová: Psychológia podnikania, Bratislava: FITR, 1994
  • Samfrits Le Poole: Průvodce úspěšným obchodným jednáním, Praha: Grada Publishing, 1995
  • Robert B.Maddux: Jak vést úspěšná jednání, Praha: Linde Praha, a.s., 1994
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko