Popis:
Vývoj v posledných rokoch potvrdil, že všetko sa vyvíja a podlieha zmene. Právom sa hovorí o managemente zmeny a managemente zlepšovania. Zmeny sa darí presadzovať čím ďalej rýchlejšie. Týkajú sa nielen produktov a služieb, ale i procesov, používaných zdrojov (materiálnych, finančných, informačných, ľudského kapitálu) a organizačných foriem. Nie všetci sú na tieto skutočnosti dostatočne pripravení. Jednou zo zásad managementu kvality je zásada neustáleho zlepšovania. Toho by si mali byt vedomí manažéri v každej rozhodovacej situácii. Vždy sa rozhoduje o následujúcom vývoji a predpokladá sa, že bude pozitívny. Proces zlepšovania je nepretržitý. Hnacím motorom sú predovšetkým naši zákazníci, konkurenti, spoločenské záujmy, zmeny na trhoch, nové poznatky vedy a techniky i potencionálna iniciatíva pracovníkov. Existencia akéhokoľvek problému následne navodzuje potrebu rozhodnutí.
Kľúčové slová:
nástroje kvality
metóda CPM
metóda PERT
sieťový diagram
korelačný diagram
brainstorming
metóda DELFI
diagram afinity
maticový diagram
Obsah:
- Úvod
Doporučená Metodika
1. Techniky tímovej práce
1.1 Brainstorming
1.2 Brainwriting
1.3 Metóda DELFI
1.4 Techniky systematického špecifikovania problému
1.5 Techniky hľadania riešenia
2. Sedem nástrojov managementu
2.1 Diagram afinity
2.2 Relačný diagram
2.3 Stromový diagram
2.4 Rozhodovaci diagram
2.5 Maticový diagram
2.6 Analýza maticových dát
2.6.1 Korelačný diagram
2.6.2 Plošný diagram
2.6.3 Portfólio analýza
2.7 Sieťový diagram
2.7.1 Metóda CPM
2.7.2 Metóda PERT
Záver