Klasicizmus vo Francúzsku
«»
Prípona
.doc |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
1 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
21666 |
Posledná úprava
27.03.2009 |
Zobrazené
2 825 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
- keďže javisko bolo verejným priestorom, herci sa nemohli len tak pohybovať, ale museli zachovávať dekórum
- herci stáli tvárou k publiku, nanajvýš mohli byť v profile
- keď chceli odísť z javiska, museli vycúvať, nemohli sa otočiť chrbtom ( nebolo by zachované pravidlo dekóra )
- mizanscény sú robené z pohľadu diváka
- herci zaujímali sošné pózy a sošné gestá, herectvo bolo statické
- umiestnili sa na javisku, stáli tam, pripomínali sochy
- jazykový prejav bol deklamačný, zabiehalo to až do spevnej deklamácie alebo to bol prednes recitatívu → to bol ideál
- bola to štylizácia ( spolu so sošnými polohami )
- inscenácie sa osvetľovali sviečkami
- dĺžka horenia sviečky určovala dĺžku dejstva
- keď sviečka dohorela, skončilo sa dejstvo a padla opona
Kľúčové slová:
umenie
divadlo
klasicizmus
herci
Descartes
antika
cezúra
komédia
fraška
Zdroje:
- 1. Vantuch, A.: Moliere. Tridsať rokov na javisku. Tatran: 1987
- 2. Šimková, S.: Moliére na Slovensku. Tatran: 1989
- 3. Vantuch, A.; Povchanič, Š.; Kenížová-Bednárová, K.; Šimková, S.: Dejiny francúzskej literatúry. Causa editio: 1995
- 4. Povchanič, Š.: Politické divadlo Pierra Corneilla. In: Pierre Corneille: Cid... Tatran: 1990
- 5. Felix, J.: V sprievode majstrov. SS Bratislava: 1988
- 6. Styan, J.L.: Černá komédie. Orbis Praha: 1967
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.