Popis:
1. Úvod
Cieľom našej práce bude vybrať vhodnú krajinu pre spoločnosť Kofola na rozšírenie jej pôsobnosti a zároveň popísať stratégiu vstupu a aktivity pre jednotlivé prvky marketingového mixu na túto krajinu. Ako podklad na výber a rozhodnutia nám budú slúžiť informácie získané o dvoch zahraničných trhoch, ktoré budeme charakterizovať, analyzovať. Hlavným kritériom nášho výberu bude segmentačná tabuľka, ktorá zohladňuje všetky relevantné dáta o oboch krajinách.
2. Profil firmy
Kofola patrí už niekoľko desaťročí k najznámejším a zároveň aj najobľúbenejším tuzemským nealkoholickým nápojom. Tajomstvo jej úspechu je ukryté vo výnimočnej chuti sirupu KOFO®, ktorý spoločnosť Kofola vyrába podľa pôvodnej, originálnej receptúry. Sirup KOFO® obsahuje extrakt zo 14 látok prírodného charakteru, zmesi bylín a ovocných štiav, okorenených príchuťou sladkého drievka. Táto kombinácia dáva Kofole tú nezameniteľnú osviežujúcu chuť a charakteristickú arómu. Je jemne sýtená a preto skvelo zaženie smäd. Najlepšie chutí dobre vychladená.
Misiou skupiny Kofola je s nadšením vytvárať atraktívne značkové nápoje, ktoré budú ponúkať spotrebiteľovi takú funkčnú a emotívnu hodnotu, že sa pre neho stanú významnou súčasťou životného štýlu.
Víziou skupiny Kofola je byť preferovanou voľbou pre zákazníkov, zamestnancov a akcionárov. Do roku 2010 sa chce spoločnosť stať jedným z troch najväčších hráčov na trhu nealkoholických nápojov v krajinách Vyšehradskej štvorky (V4), teda na Slovensku, v Českej republike, Poľsku a Maďarsku. Cieľom je mať v každej z týchto krajín aspoň 2 značky, ktoré budú na 1. alebo 2. mieste vo svojom segmente.
...
Kľúčové slová:
marketing
medzinárodný marketing
Kofola
SWOT analýza
produkt
výroba
zahraničný trh
marketingový mix
produktová politika
kontrola kvality
cenová politika
marketingová komunikácia
Obsah:
- 1. Úvod 3
2. Profil firmy 3
2.1 História spoločnosti Kofola 4
2.2 História značky Kofola 6
2.3 Základné údaje 7
3. Marketingové koncepcie 9
3.1 Výrobná koncepcia 9
3.2 Produktová (výrobková) koncepcia 9
3.3 Marketingová koncepcia 9
4. Charakteristika zahraničných trhov 10
4.1 Makroprostredie Poľska 10
4.2 Makroprostredie Rakúska 15
4.3 Mikroprostredie 19
5. Motívy internacionalizácie 21
6. Segmentácia 22
7. SWOT analýza 23
7.1 Hodnotiace tabuľky 24
8. Prvky marketingového mixu 27
8.1 Produktová politika 27
8.1.1 Produkty na rakúskom trhu 27
8.1.2 Kontrola kvality 29
8.2 Cenová politika. 30
8.3 Distribúcia 30
8.4 Marketingová komunikácia 30
9. Záver 34
Zdroje:
- Interná dokumentácia spoločnosti Kofola a.s.